خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران:

میزان پرتی آب در مازندران۲۹ درصد است / آب شرب شهرستان ساری قابلیت شرب دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۱۴۵

با آزمایشات صورت گرفته اثبات شد آب شرب شهرستان ساری قابلیت شرب دارد و شهروندان ساری بدون نگرانی می توانند آب را مصرف نمایند.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران در نشستی خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب(یکم تا هفتم تیرماه) در ساری برگزار شد، توزیع آب سالم و بهداشتی را از دغدغه این شرکت دانست و تصریح کرد: آب تولیدی و توزیع شده در بین مشترکان سالم و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

به گزارش ایلنا از ساری، ذبیح الله ذاکری در این نشست با بیان اینکه ۹۰درصد آبهای مازندران زیرزمینی و ۱۰درصد سطحی است، گفت: در این استان در هر ثانیه ۹هزار لیتر آب تولید می شود.

وی، با اشاره به وجود ۸۷۰ کیلومتر خط انتقال در مازندران، افزود: ۴۲۷ هزار متر مکعب حجم مخازن ذخیره کننده آب استان است.

مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران، ادامه داد: ۶هزار و ۵۶۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در استان وجود دارد که این شرکت در ۵۲ شهر استان به بیش از ۲میلیون و ۵۷۰هزار نفر آبرسانی می کند.

ذاکری، با بیان اینکه ۴۰ ایستگاه پمپاژ در این استان فعال است، تصریح کرد: ۳۰۰ حلقه چاه دراین استان وجود دارد.

وی، با اشاره به اجرای طرحهای جمع آوری فاضلاب های خانگی در مازندران اظهارداشت: طرحهای جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه، به ۲۹ هزار و ۷۰۰ مشترک در ۶ شهر ساری، جویبار، بابل، بابلسر، نوشهر و چالوس و در شهرک نساجی قائمشهر اجرا شد.

ذاکری، با بیان اینکه در شهرهای قائمشهر، آمل، محمودآباد و تنکابن طرحهای فاضلاب در دست اقدام است، تصریح کرد: تا پایان امسال طرح فاضلاب شهر رامسر نیز اجرایی خواهد شد.

وی، در بخش دیگری از سخنانش، کنترل کیفی آب را یکی از اولویتهای شرکت آبفاشهری دانست و گفت: علاوه بر کارشناسان این شرکت، دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز بر کنترل آب نظارت دارند.

مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران، به وجود ۱۰ آزمایشگاه کنترل کیفی آب در استان اشاره کرد و اظهار داشت: آزمایشات کنترل کیفی آب به صورت روزانه انجام می شود.

وی، افزود: با آزمایشات صورت گرفته اثبات شد آب شرب شهرستان ساری قابلیت شرب دارد و شهروندان ساری بدون نگرانی می توانند آب را مصرف نمایند.

ذاکری، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه میزان اعتبار این شرکت ۲۵ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال پیش بینی شده، افزود: از مجموع این اعتبارات ۵ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال مربوط به بخش آب و ۱۹ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال مربوط به بخش فاضلاب بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران، ادامه داد: از ۱۳۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافت که ۱۶.۷ میلیارد تومان آن در بخش آب و ۱۶.۲ میلیارد تومان در بخش فاضلاب هزینه شد.

وی، با اشاره به اینکه امسال میزان بارندگی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در پی کاهش میزان بارندگی و نزولات جوی، میزان آبهای زیرزمینی نیز کاهش یافته است.

ذاکری، با بیان اینکه میزان پرتی آب در مازندران۲۹ درصد است، ادامه داد: ۶ هزار کیلومتر شبکه آب در مازندران وجود دارد که ۲۷ درصد آن فرسوده است.

مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران، تامین منابع آب را یکی از معضلات استان دانست و افزود: به منظور خروج از این معضل برای نخستین بار برنامه تامین آب استان در سال گذشته تهیه شد.

ذاکری، ادامه داد: در بخش آب شرب ۳۹ پروژه در دست اقدام است که ۱۴ پروژه به دلیل کمبود اعتبارات راکد است که در سالجاری با تخصیص اعتبارات فعال می شود.

وی، با اشاره به تخصیص اعتبار ۷۵ میلیون دلاری از سوی بانک جهانی گفت: ۹۰ درصد این اعتبارات جذب شد به طوری که تصفیه خانه فاضلاب ساری و بابل از محل این اعتبارات اجرا شد.

معاون خدمات مشترکین ودرآمد شرکت آبفاشهری مازندران نیز در این نشست، تعداد مشترکین آب در استان را ۵۴۰ هزار و ۸۶۰ فقره دانست و افزود: ۹۰۵ هزار و ۷۹ آحاد مشترک در استان وجود دارد.

رضا جانباز، با بیان اینکه ۲۹ هزار و ۷۰۰ مشترک فاضلاب و ۵۹ هزار و ۱۶۲ احاد مشترک فاضلاب در استان وجود دارد، تصریح کرد: نرخ فروش خانگی آب در سال گذشته ۱۸۷۴ ریال در هر متر مکعب بوده است که امسال با ۲۰ درصد افزایش به ۲۲۳۴ ریال رسید.

وی، ادامه داد: مجموع مطالبات شرکت آبفاشهری تا پایان اردیبهشت امسال، ۲۱ میلیارد تومان است.

معاون خدمات مشترکین ودرآمد شرکت آبفاشهری مازندران با بیان اینکه امسال برای سهمیه بندی آب برنامه ای نداریم، اظهارداشت: مازندران در لیست سهمیه بندی آب قرار ندارد.

جانباز، ادامه داد: اگر شهروندان مازندرانی ۲۰ درصد در زمانهای پیک مصرف، صرفه جویی کنند استان با مشکل جیره بندی در آب مواجه نخواهد شد.

گفتنی است در این نشست مدیرعامل و معاونان شرکت آبفاشهری مازندران به سوالات خبرنگاران در حوزه آب و فاضلاب پاسخ دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز