خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش مازندران خبرداد:

فعال سازی ۸۰۰ پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش آموزان مازندرانی

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۸۲۰

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از فعال سازی ۸۰۰ پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش آموزان مازندرانی خبرداد.

بمعاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: باید به نقش این برنامه ها در حرفه آینده و تعیین مسیر زندگی دانش آموزان توجه ویژه ای شود.

به گزارش ایلنا از ساری؛ محمد شعبانی گفت: ظرفیت ۸۰۰ پایگاه تابستانی، امسال برای سپری کردن اوقات فراغت دانش آموزان استان پیش بینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران، بر ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی اوقات فراغت در مازندران تاکید کرد و افزود: این برنامه ها نباید صرفا به تابستان خلاصه شود بلکه باید در تمامی روزهای سال استمرار یابد.

وی از فعالیت ۴۴ کانون فرهنگی - تربیتی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و گفت: بهترین ظرفیت برای برنامه ریزی پرداختن به این اوقات باید توسط آموزش و پرورش فراهم شود.

شعبانی با بیان این که اوقات فراغت مربوط به زمان و فصل معینی نیست، گفت: مسوولان آموزشی و فرهنگی باید با ایجاد برنامه های متنوع و در نظر گرفتن سلایق جوانان و نو جوانان در این زمینه برنامه ریزی کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه دشمنان با هدف تخریب فکری فرزندانمان طرح ها و برنامه های گوناگونی اجرا می کند، افزود: بی توجهی به اوقات فراغت جوانان و نبود برنامه های مفرح می تواند زمینه را برای اهداف بدخواهان مساعد کند.

وی بروز خلاقیت را از نتایج مهم اجرای مطلوب برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان دانست و ادامه داد: باید به نقش این برنامه ها در حرفه آینده و تعیین مسیر زندگی دانش آموزان توجه ویژه ای شود.

شعبانی بیان داشت: باید تلاش کنیم تا با طرح برنامه های متنوع و ارتقاء کیفیت، شعار هر دانش آموز یک مهارت، محقق شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان تشکیل گروه فرهنگی در اردوگاه ها را از اقدامات مهم حوزه پرورشی دانست و افزود: اردوهای دانش آموزی باید هدفمند باشد و گروه های فرهنگی مستقر در اردوگاه ها وظیفه هدایت و تربیت آنان را در اردوها بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های اجرای از قبیل ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، اوقاف و امور خیریه، تربیت بدنی، بسیج، سپاه و غیره هرساله برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های خاصی دارند، گفت: تلاش می کنیم که نقش آموزش و پرورش به عنوان متولی این امر پر رنگ تر جلوه کند.

وی افزود: بیش از ۱۳۰هزار دانش آموز در سال گذشته در پایگاه های تابستانی شرکت داشتندکه پیش بینی می شود این تعداد در ۸۰۰ پایگاه تابستانی به ۲۰۰هزار نفر برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز