خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پروش شهرستان قائم شهرخبرداد:

مدیریت فرایند مدار، جایگزین مدیریت سنتی

کد خبر : ۱۸۰۵۳۵

ارتقاء کیفیت و توانمندی مدیران می تواند باعثارتقاء در مدارس شود و این امر وقتی اتفاق می افتد که منزلت، معیشت و مهارت معلمان خفظ شود.

مدیر آموزش و پرورش قائم شهر از ارتقاء مدیریت آموزشگاهی بعنوان اولویت برنامه های کاری خود نام برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر " سید محمد رسولی رستمی " در نشست خبری با بیان اینکه ارتقاء مدیریت آموزشگاهی از اولویت های من می باشد اظهار داشت: ارتقاء کیفیت و توانمندی مدیران می تواند باعثارتقاء در مدارس شود و این امر وقتی اتفاق می افتد که منزلت، معیشت و مهارت معلمان خفظ شود.

وی از احداثخانه معلم بعنوان یکی از پروژه های مهم آموزش و پرورش شهرستان نام برد و افزود: رفاه معلمین قائم شهری و فرهنگیان کشور، همچنین ایجاد چرخه مالی برای این اداره از اهداف اجرای این طرح است که با نشست با امام جمعه قائم شهر و پیگیری های دلسوزانه فرماندار بزودی اجرایی می شود.

رسولی اذعان داشت: ورودی دانش آموزان قائم شهری در آزمون های سراسری و المپیاد ها پایین است و با توجه به پتانسیل موجود در این شهرستان بنا داریم برای ارتقاء رتبه های علمی در کنکور سراسری، تیم مشورتی را تشکیل دهیم که امروز اولین اتاق فکر بهمین منظور راه اندازی می شود و از دبیران، مدیران و صاحبنظران در هر مقطع تحصیلی دعوت بعمل می آید تا بتوانیم در ارتباط با بالا بردن سطح قبولی درالمپیاد و دانشگاه تشریک مساعی کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر به جمعیت ۴۷ هزار نفری دانش آموزان این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۲۹۶ آموزشگاه بصورت تک شیفتی شامل مدارس دولتی، غیر دولتی و استثنایی، ۱۸۱۴ کلاس درس، ۳هزار و ۷۲۵ فرهنگی شاغل و ۴۲۰۰ فرهنگی بازنشسته در قائم شهر وجود دارد.

وی میانگین درصد قبولی دانش آموزان در مقاطع مختلف را ۸۴ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در مقطع پیش دانشگاهی۸۵ درصد، فنی و حرفه ای ۶۵ درصد و سوم نظری ۸۹ درصد قبولی داشتیم.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین ثبت نام از دانش آموزان در حوزه ابتدایی و کمترین در حوزه فنی و حرفه ای گزارش شده است و بیش از ۲۰ هزار ثبت نام الکترونیکی انجام شد، گفت: مشاورین باید به دانش آموزان که برای انتخاب رشته سرگردان هستند کمک کنند تا هدایت تحصیلی بخوبی انجام شود.

رسولی از ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی خبر داد و افزود: قریب به ۴ هزار نفر از دبیران برای سال جدید سازماندهی می شوند.

وی در ادامه گفت: در مقطع ابتدایی کمبود نیروی انسانی وجود دارد و خروجی نخواهیم داشت اما در دوره متوسطه اول و دوم و قالب رشته ها، نیروی مازاد داریم که این ۹ هزار و ۲ ساعت نیروی مازاد باید از طریق معاونت مدیریت برنامه ریزی در قالب سیستم بگ فا بررسی و ابلاغ شود تا پرداخت حقوق صورت گیرد.

رییس آموزش و پرورش قائم شهر از افتخارات دانش آموزان قائم شهری نام برد و گفت: کسب رتبه نخست و رتبه سوم استانی در جشنواره تدریس درس پژوهشی، کسب رتبه اول تا سوم در مقطع ششم در رشته طراحی سوالات استاندارد ریاضی و علوم، کسب دو رتبه اول و یک رتبه دوم در جشنواره الگوی برتر پیش دبستانی و کسب رتبه اول و سوم در جشنواره قرآنی را از جمله این افتخارات است.

رسولی اظهار امیدواری کرد جشنواره مدیریت فرایند مدار بزودی در سطح شهرستان اتفاق بیفتد و مدیریت سنتی جای خود را به فرایند مداری دهد تا نگاهی نو در بین مدیران ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز