خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبر داد:

ایجاد ۲۵۰هزار شغل در اصناف مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۷۱۴

۱۳۰ هزار واحد صنفی مازندران دارای پروانه کسب و ۳۰ هزار واحد نیز بدون پروانه کسب است که باید واحدهای بدون پروانه در جهت طی کردن مراحل قانونی و کسب پروانه تلاش کنند.

استاندار مازندران از ایجاد ۲۵۰هزار شغل در زمینه بازار در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از آمل: ربیع فلاح‌جلودار عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان و معتمدین اصناف مازندران واقع در مجتمع فرهنگی تفریحی اریکه آریایی آمل بازاریان قلب تپنده شریان اقتصادی کشور و بازوان قدرتمند دولت برای رسیدن به اهداف اقتصادی و تولید بیان و یادآور شد: اصناف در شکل‌گیری انقلاب و بعد آن در طول تاریخ نقش عمده داشته به طوری‌که امام آن را بازوان ستبر انقلاب بیان کردند.

وی با اعلام اینکه نقش این اقشار جامعه می‌توانند در نیل به خودکفایی و تغییر الگوی مصرف بسیار موثر و تاثیرگذار باشند، اذعان داشت: هم‌اکنون در مازندران ۶۴۱ اتحادیه و ۲۱ اتاق اصناف وجود دارد که ۲۵۰ هزار شغل در زمینه بازار در این استان ایجاد کرده است.

فلاح با تاکید براینکه ۵۱ درصد بازاریان استان دارای سود بالای دیپلم بوده و ۴۹ درصد آنها سوادشان زیر دیپلم و کم‌سواد هستند، اظهار داشت: ۱۳۰ هزار واحد صنفی مازندران دارای پروانه کسب و ۳۰ هزار واحد نیز بدون پروانه کسب است که باید واحدهای بدون پروانه در جهت طی کردن مراحل قانونی و کسب پروانه تلاش کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه امروز شرایطی را شاهد هستیم که وضعیت بسیار برای مردم سخت شده و آمارهایی در برخی موارد اعلام می‌شود که زیبنده مردم نیست، تصریح کرد: کشور ما می‌توانست در شرایط بهتری نسبت به گذشته به سر ببرد. وی بیان داشت: مازندران جزو استان‌های بسیار برخوردار است و از لحاظ منابع انسانی و وجود فرهیختگان نیز در رتبه بالایی جای دارد اما متاسفانه ۳۴ درصد از تحصل‌کرده‌های مازندران بیکار هستند.

فلاح ابراز داشت: در همه جای دنیا تحصیلات در بعد دانشگاهی یک فرصت است ولی در کشورمان هم‌اکنون این موضوع به تهدیدی تبدیل شده است.

این مسئول با اعلام اینکه در اردیبهشت ماه امسال در مازندران تورم ۳/۲۴ را شاهد بودیم، متذکر شد: خوشبختانه توانستیم تورم استان را در مقایسه با تورم کشور به میزان حدود ۸/۳ درصد کاهش دهیم.

استاندار مازندران در ادامه به بیان مشکلات مربوط به آب شرب در استان خاطرنشان کرد: جای تاسف است که میزان ضریب برخورداری استانی همانند سیستان و بلوچستان با ۷۶ درصد از ما بیشتر بوده و این آمار برای ما به عدد ۶۶ می‌رسد و باید در این عرصه به جد ورود پیدا کرد و مسئولان امر با عزم ملی و مدیریت جهادی اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز