خبرگزاری کار ایران

دادستان شهرستان قائم شهر:

مبارزه با اراذل و اوباش جزو مطالبات مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۲۳۱

یکی از مشکلاتی که در سنوات گذشته وجود داشت نارضایتی مردم از جرایم خشن و اراذل و اوباش بود که این افراد شناسایی شدند و برخورد با آنان در دستور کار دادسرا و پلیس وجود دارد.

دادستان شهرستان قائم شهر گفت: پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با جرایم در حوزه پیشگیری امری است که رسالت همگانی است و پشتوانه قانونی دارد

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر " حسین عشقی " به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحثپیشگیری از وقوع جرایم و برخورد با آن در این حوزه رسالت همگانی است افزود: همه آحاد مردم و مسئولین باید در این حوزه فعال باشند.

وی از وظایف دادسرا به کشف جرم، جمع آوری دلایل، تحقیقات مقدماتی، اقدامات و تلاش لازم در جلوگیری از فرار متهم و رسیدگی به اجرای حکم اشاره کرد و افزود: دادسرای شهرستان قائم شهر دارای ۱۲ قاضی، دادستان و ۲ معاون می باشد.

دادستان قائم شهر به سامانه پیام کوتاه به شماره ۵۰۰۰۲۶۶۶۰۰۰۰ اشاره کرد و گفت: پیام های پیشگیرانه در حوزه های مختلف اجتماعی توسط این شماره به همه کسانی که عضو سامانه هستند ارسال می شود و شهروندان برای بالا بردن سطح اطلاعات عمومی می توانند عضو این سامانه شوند و سوالات خود را مطرح کنند.

وی به فعالیت های ستاد اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در سال گذشته اشاره کرد وادامه داد: ایجاد وبلاگ تخصصی مربوط به ستاد پیشگیری، آموزش ۴۰ هسته مردمی و اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان، ایجاد کمپ یا چادر پیشگیری در هسته مرکزی شهر، امضاء تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش مبنی بر آموزش جوانان و نوجوانان، برگزاری تریبون آزاد و غیره از جمله این فعالیت ها می باشد.

دادستان قائم شهر با بیان اینکه ستاد ارزیابی عملکرد قائم شهر در سطح استان مقام اول را بدست آورد اظهار داشت: متوسط روزانه ۱۵ پرونده در اجرای احکام کیفری بصورت اجرایی در می آید.

وی اعلام کرد: ۸۷۱نفر در حوزه های مختلف در زندان قائم شهر بسر می برند که بالاترین جرم مربوط به انواع سرقت، مواد مخدر و محکومیت های مالی است.

عشقی ادامه داد: در سه ماهه امسال بیش از ۳۰۰ کیلو مواد مخدر و بیش از ۴۰ هزار لیتر مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.

این مسئول با بیان اینکه مبارزه با اراذل و اوباش جز مطالبات مردم است افزود: یکی از مشکلاتی که در سنوات گذشته وجود داشت نارضایتی مردم از جرایم خشن و اراذل و اوباش بود که این افراد شناسایی شدند و برخورد با آنان در دستور کار دادسرا و پلیس وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز