خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی قائم شهر خبرداد

اجرای طرح هادی در روستاهای بخش مرکزی قائم شهر

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۰۹۷

روستاییان بیش از ۶۰ روستا مشارکت خوب و جدی در اجرای طرح هادی داشتند و این امر باعثغافلگیری بنیاد مسکن شده و به دلیل مشکلات مالی، هنوز نتوانسته به تعهدات خود در این روستاها عمل کند.

بخشدار مرکزی قائم شهر از آمادگی بیش از ۶۰ روستا در بخش مرکزی برای اجرای طرح هادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " حجت ا… مولایی " در نشست ماهانه دهیاران بخش مرکزی شهرستان با بیان اینکه بیش از ۶۰ روستا در بخش مرکزی آماده اجرای طرح هادی هستند اظهار داشت: براساس توافقات انجام شده روستاهایی که مشارکت مردمی در اجرای طرح هادی داشته باشند، بنیاد مسکن یک و نیم برابر مشارکت مردمی، پروژه اجرا می کند.

وی ادامه داد: روستاییان بیش از ۶۰ روستا مشارکت خوب و جدی در اجرای طرح هادی داشتند و این امر باعثغافلگیری بنیاد مسکن شده و به دلیل مشکلات مالی، هنوز نتوانسته به تعهدات خود در این روستاها عمل کند.

مولایی ضمن قدردانی از مشارکت روستائیان در اجرای طرح هادی، گفت: دو نهاد آب و فاضلاب روستایی و بنیاد مسکن مختص روستاها می باشند و مشکلات آنان را مشکل خود می دانیم و دهیاران باید در برطرف کردن نیازهای این دو نهاد همکاری ویژه داشته باشند.

بخشدار مرکزی قائم شهر خواستار تلاش بیشتر دهیاران برای دریافت هزینه صدور سند و برطرف کردن مشکل بنیاد مسکن با برخی روستائیان شد و اظهار داشت: در برخی روستاها با وجود صدور سند، روستائیان هنوز هزینه اندک آن را نداده اند و تمایلی نیز برای دریافت سند ندارند. وی از دهیاران خواست تا برای اهالی روستاهایی که مشکل دارند توضیح دهند که هر چه پرداخت بدهی طولانی شود، هزینه سند صادر شده افزایش خواهد یافت.

مولایی در خصوص تشکیل صنوف کشاورزی در روستاهای این بخش نیز گفت: نظام صنفی کشاورزی به دنبال شناسایی و صدور پروانه‌های فعالیت شغلی برای کشاورزان در راستای هویت‌بخشی به این قشر بوده که براساس فهرست مشاغل استاندارد و کد‌گذاری شده در دست اجرا می‌باشد.

وی با بیان اینکه برای این طرح چند روستا در بخش مرکزی پایلوت خواهند شد، تصریح کرد: ساماندهی اطلاعات و آمار کشاورزی، بیمه کشاورزی و صدور پروانه کسب بخشی از مزایایی این طرح است

مولایی با اشاره به اینکه اجرای این طرح فعلا اجباری نیست، ادامه داد: دهیاران تبلیغات لازم را در روستاها در خصوص مشارکت کشاورزان انجام دهند زیرا توانایی کشاورزان با تشکیل یک صنف برای پیگیری مطالبات افزایش خواهد یافت

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز