خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قائمشهردر گفتگو با ایلنا:

پرواز آزمایشی پهباد ۱۲۵ برای اولین بار در کشور

کد خبر : ۱۸۴۳۷۸

اعضای تیم ربایتک سازمان آتش نشانی قائمشهر متشکل از جوانان محقق و مخترع بعد از یکسال تلاش پهباد ۱۲۵ را به مرحله پرواز آزمایشی رساندند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قائم شهر گفت: بهپاد آتش نشانی کمک حال سازمان در بروز حوادثاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " محمد علی شیرسوار " در گفتگویی با بیان اینکه پرواز آزمایشی پهباد آتش نشانی با موفقیت انجام شد اظهار داشت: اعضای تیم ربایتک سازمان آتش نشانی قائمشهر متشکل از جوانان محقق و مخترع بعد از یکسال تلاش پهباد ۱۲۵ را به مرحله پرواز آزمایشی رساندند.

وی افزود: بدلیل تراکم بالای جمعیت شهری قائم شهرو امکان همزمانی بروز حوادثاقتضای کاری سازمان آتش نشانی حکم می کند که با استفاده از ابزار و تکنولوژی روز نسبت به اتفاقات اشرافیت کامل داشته باشد تا بتواند به موقع در محل حادثه حاضر شود و ارائه خدمات دهد.

شیرسوار با بیان اینکه این هواپیمای بدون سرنشین با سازه سبک و سرعت بالا قادر به انجام عملیات شناسایی و کنترل تصویری حریم شهری هنگام بروز حوادثاست گفت: امکان کنترل و هدایت عملیات آتش نشانی هم ازکارایی مثبت این دستگاه است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قائمشهر از مزایای این هواپیما به تصویر برداری از محل حادثه، امکان مشاهده آنلاین حادثه برای تیم امدادرسان اشاره کرد و افزود: با اعزام این هواپیما به مناطق سخت گذر، مناطق روستایی و حوادثی که دود حاصل از آن امکان انجام عملیات را سخت می کند زمینه شناسایی موقعیت حادثه و تصمیم گیری برای چگونگی انجام عملیات بهتر انجام می شود.

شیرسوار ادامه داد: بدلیل هزینه بر بودن نصب دوربین های ثابت در سطح شهرتصمیم گرفتیم برای اشرافیت بیشترو سرعت بخشیدن به عملیات های امداد و نجات، برای اولین باردر کشور و بصورت پایلوت این طرح را اجرایی کنیم.

وی علت تاخیر اجرای پروژه باکس اطفاء حریق را علاوه بر مشکلات مالی و عدم حمایت مدیریت شهری بهتر عمل کردن پهباد در بخش اطلاع رسانی و تبلیغات عنوان کرد و گفت: ساخت این هواپیمای بدون سرنشین با تحقیقات ۵ تا ۷ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه این پهباد عمود پرواز است و در حال حاضر یک کیلومتر تا منبع تغذیه برد دارد اظهار داشت: برای تقویت اپراتور، دستگاه شبیه ساز سفارش دادیم تا نیروهای آتش نشانی از آن استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز