خبرگزاری کار ایران

با تعامل سه ارگان دولتی؛

همایش تعامل و هم‌اندیشی یاوران مساجد و بقاع متبرکه در آمل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۵۱۰

همایش تعامل و هم‌اندیشی یاوران مساجد و بقاع متبرکه با مشارکت اداره اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه در آمل برگزار شد.

همایش تعامل و هم‌اندیشی یاوران مساجد و بقاع متبرکه با مشارکت اداره اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه در آمل برگزار شد.

به گزراش خبرگزاری ایلنا در آمل، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل ظهر امروز در این همایش با بیان اینکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری در ابتدا سال، تاکنون به سمت مدیریت جهادی گام ارزنده‌ای برداشته شد، یادآور شد: با برگزاری این همایش سعی شده با حضور یاوران هیات امنا، حوزه‌های مقاومت بسیج و مبلغان دینی و مذهبی به سمت و سوی مدیریت جهادی قدم اساسی برداشته شود.

حجت‌الاسلام رسول علیخانی با تاکید براینکه مدیریت جهادی از یک خط شناخته شده به عنوان ولایت فقیه گرفته می‌شود، اظهار داشت: یاوران حق باید بدانند که با کار جهادی می‌توان به یک نتیجه رضایت‌بخشی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: یاوران حق به تصوراینکه پایگاه‌ها آمدند تا مساجد را تسخیرکنند باید ازاذهان خود دورکنند.

علیخانی با اعلام اینکه پایگاه‌های مقاومت باید درمساجد حضور داشته باشند، تصریح کرد: اگربه دنبال برقراری امنیت در جامعه هستیم باید دوشادوش پایگاه‌ه اباشیم.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه آمل با بیان اینکه در این راستا اوقاف بدنبال اختلافی وجود داشته باشد، نیست بلکه هدفش به سمت خداوند است، اذعان داشت: در این راستا کسانی که چندین سال در مساجدخدمت کردند امروز باید میدان کار را به جوانب دهند که با انرژی بیشتر کار جهادی درمساجد صورت گیرد.

وی بیان داشت: هر نهاد وسازمانی در مساجد وظایفی دارند که اوقاف در این امر وظیفه‌اش جهادی و تعامل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل رمضانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی در ادامه این همایش از شناسنامه‌دار کردن ۲۵۰مساجد آمل طی دو ماه سال‌جاری بین ۶۵۰مساجد در سطح شهروروستا خبرداد و گفت: با تلاش این سازمان فرم‌های شناسنامه فرهنگی مساجد بیان دهیاران، میات امنا و شوراهای اسلامی شهر وروستا توزیع شده است.

وی بیان داشت: در اجرای طرح شناسنامه فرهنگی روستاها از ۳۲۰روستا شهرستان آمل شناسنامه وجه فرهنگی در دستور قرار گرفته تا روحانیون با دید و ذهنیت فرهنگی بهتر وارد این روستاها شوند.

رمضانی با اعلام اینکه هم‌اکنون در این سازمان پرتال مساجد راه‌اندازی و فعال است، اذعان داشت: این پرتال به منظور انتقال فعالیت‌های مساجد با انتخاب یک کاربر از سوی هیات امنا در نظر گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه دهیاران در سطح روستاها موظف هستند در بخش مسائل فرهنگی و دینی یکسری اعتباراتی کنار بگذارند، افزود: در این امر با رایزنی‌هایی که فرماندار و بخشداران شده که با دهیاران و شوراها صحبت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز