خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران:

بسیاری از باز نشستگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۴۹۱

متأسفانه بسیاری از افراد بازنشسته به دلیل عدم همخوانی میزان حقوق دریافتی و مخارج زندگی ناگزیرند با چشم پوشی از زمان استراحت خود شغل دیگری دست و پا کنند تا بتوانند حداقل بخشی از مشکلاتشان را رفع کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران گفت: تامین اجتماعی یکی از سازماهای حمایتی است که قشر اعظمی از نیروهای مولد را زیر چتر این سازمان قرار دارند.

به گزارش ایلنا از قائمشهر، نصرالله دریا بیگی در نشست همفکری، هم اندیشی و تقدیر از خادمین سازمان تامین اجتماعی جهت رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان که در محل شورای شهر قائمشهر برگزار گردید با بیان اینکه شیرین ترین یادگار نظام، قانون الزام تامین اجتماعی است گفت: متاسفانه در سالهای گذشته به دلایل متعدد قانون الزام در سازمان تامین اجتماعی اجرایی نشده است و امروز ما شاهد رشد هزینه درمان برای کارگران و بازنشستگان هستیم.

وی با ابراز نگرانی از تحمیل بیمه های مکمل کنار سفره کارگران و بازنشستگان گفت: تعرض به اموال کارگران در غالب ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت غیر قانونی و خلاف قانون اساسی است.

رئیس هیات مدیره بازنشستگان و مستمری بگیران مازندران اضافه نمود: بسیاری از کارگران و بازنشستگان با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و خانواده های آنان زیر خط فقر زندگی می کنند.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران افزود: ‌ جامعه مولد و بازنشستگان کشور و استان خواهان تقویت درمان مستقیم تامین اجتماعی است و این قشر هیچ زمان اجازه نخواهد داد که سازمان ها و افراد سیاسی تعرضی با این صندوق بین النسلی داشته باشد.

وی افزود: بازنشسگی دورانی است که زنان و مردان سالخورده پس از یک عمر کار و تلاش مستمر توأم با استرس های خاص هر شغل و حرفه ای، باید به استراحت بپردازندو این مهم زمانی اتفاق می افتد که آنان کمتر نگران حقوق و مزایای متناسب با تورم جامعه باشند و امکاناتی برای گذراندن زندگی را بیابند.

دریابیگی خاطر نشان ساخت: متأسفانه بسیاری از افراد بازنشسته به دلیل عدم همخوانی میزان حقوق دریافتی و مخارج زندگی ناگزیرند با چشم پوشی از زمان استراحت خود شغل دیگری دست و پا کنند تا بتوانند حداقل بخشی از مشکلاتشان را رفع کنند.

رئیس هیات مدیره بازنشستگان و مستمری بگیران مازندران گفت: سال هاست که بر توجه به قشر بازنشسته و سالخورده تأکید می شود، اما تنها شعار کافی نیست و در شرایطی که حتی شاغلان باوجود دریافت حقوق متعادل و با داشتن چند شغل، از وضعیت اقتصادی خود ناراضی اند به طور حتم، مشکلات مالی بازنشستگان با دریافت مستمری ناچیز چندان عجیب و دور از ذهن نیست.

وی اضافه نمود: توجه به قشری که سال ها درجهت اعتلای این مرز و بوم خدمت کرده اند و امروز تنها خواستار یک زندگی آبرومندانه و بدون دغدغه ای هستند، خواسته دور از ذهن نیست و به یقین با منابع عظیمی که در اختیار داریم، می توان اقدامات شایسته ای در شأن و جایگاه قشر بازنشسته برنامه ریزی کرد و انجام داد.

رئیس هیات مدیره کانون کارگری بازنشستگان و مستمری بگیران مازندران اظهار داشت: این یک واقعیت است که بازنشسته توان تأمین هزینه های جانبی زندگی را ندارد گرچه عده ای از آنها قبل از این دوران سرمایه اندکی را برای خود جمع کرده اند اما اکثر این افراد مجبور می شوند به شغلهایی که در شأن آنها نیست روی آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز