خبرگزاری کار ایران

برای رفع معضل زباله در آمل؛

شهرداران و روسای شورای ۸ شهر مازندران به گرد هم آمدند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۲۵۱

مصوب کردیم حتی در صورت لزوم پروژه‌های عمرانی تعطیل و تمام درآمد شهرداری آمل در صورت تامین شدن زمین مورد نظر از سوی مسئولین استانی، برای استقرار تکنولوژی مناسب برای مقابله با بحران زباله این شهر و ۷ شهر دیگر هزینه شود.

شهرداران و روسای شورای ۸شهر مازندران برای رفع بحران زباله آمل به گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در آمل، جلسه مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای آمل، محمودآباد، سرخرود، دابودشت، گزنگ، هادی شهر، امازاده عبدالله(ع) و زرگر محله در شورای اسلامی شهر آمل برگزار شد، رئیس شورای اسلامی شهر آمل، در این جلسه استان مازندران را یک کلان شهر و موضوع زباله را مشکل همه شهرهای استان بیان کرد و گفت: دفن زباله در زمین(عمارت) به مرز بحران رسیده است.

خسرو ابراهیم زاده با بیان اینکه روزانه ۴۵۰ تن زباله و ماهانه ۶۰۰ سرویس فاضلاب خانگی و صنعتی از ۸ شهر به این زمین منتقل می‌شود، افزود: شیرابه‌های این زباله‌ها به پائین دست نفوذ کرده و احداثسدی که قرار است آب کشاورزی و شرب ۵ شهر پائین دست آمل را تامین کند موضوع انتقال زمین زباله را جدی تر می کند.

وی با اشاره به اینکه سلامت و جان مردم برای ما مهمتر از انجام پروژه‌های شهری است، تصریح کرد: مصوب کردیم حتی در صورت لزوم پروژه‌های عمرانی تعطیل و تمام درآمد شهرداری آمل در صورت تامین شدن زمین مورد نظر از سوی مسئولین استانی، برای استقرار تکنولوژی مناسب برای مقابله با بحران زباله این شهر و ۷ شهر دیگر هزینه شود.

ابراهیم‌زاده اضافه کرد: بدنبال قهرمان بازی و از کاه کوه ساختن نیستیم و تنها واقعیت‌ها را بیان کردیمچراکه مشکل زباله تنها برای آمل نیست و تمام شهرهای استان با آن مواجه هستند و بایستی آن را جدی بگیریم.

رئیس شورای شهر آمل به جذب اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی از سوی نماینده مردم شهرستان برای ساماندهی زمین زباله در و حمایت‌های فرماندار و مسئولین شهرستانی اشاره کردو گفت: انتظار داریم جلسه‌ای میدانی با حضور استاندار در مکان فعلی دفن زباله شهرستان آمل و ۷ شهر مازندران برگزار شود تا عمق بحران مشخص شود.

وی با اعلام به اینکه شورای اسلامی شهر وشهرداری آمل منتطر مقدمات واگذاری زمین ازسوی استانداری مازندران است، اظهار داشت: زمین مورد نظر پیشنهادی است و حتما این زمین مد نظر نیست بلکه خواستاریم زمین مناسب برای دفن و استقرار تکنولوژی روز دنیا دربحثزباله در اختیار این ۸ شهر قرار گیرد.

ابراهیم‌زادهیادآور شد: در این جلسه مشترک روسا، اعضای شورای شهر و شهرداران ۸ شهر با موضوع مدیریت بحران زباله تصمیم گیری شد تا جلسه ای با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شهرداران و روئسای شورای شهر این ۸ شهر تشکیل تا در خصوص این بحران تصمیم گیری شود.

شهردار آمل در ادامه این جلسه با بیان اینکه آمل در حال حاضر ۱۲ ایستگاه ثابت و سیار جمع آوری زباله خشک فعال در سطح شهر دارد، افزود: با اجرای طرح جمع‌آوری زباله خشک در آمل ماهانه ۳۰ تن کمتر زباله برای دفن به عمارت(زمین دفن زباله) منتقل می‌شود.

احمد امیرسلیمانی تصریح کرد: نگاه درآمدی از دفن زباله شهرهای همجوار در منطقه عمارت نداریم و ما مازندران را کلان شهر می دانیم و نمی خواهیم همه جای آن از نظر زیست محیطی آلوده باشد. اگر زباله‌های این شهرها به آمل منتقل نشود ما در حال حاضر مشکلی نداریم.

وی ابرازامیدواری کرد: با تصمیم صحیح و کارشناسانه از سوی مسئولین، مشکل زباله آمل و ۷ شهر مازندران حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز