خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران:

زنان روستائی و کشاورز بیمه اجتماعی می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۴۷۰

حق بیمه در صندوق ۱۵ درصد از سطوح درآمدی می باشد که ۵ درصد آن توسط بیمه شده پرداخت می شود و ۱۰ درصد آن را دولت به عنوان کمک و سهم دولت برای کشاورزان، روستائیان و عشایر پرداخت می کند.

درجلسه مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران با مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران مطرح شد، زنان روستائی و کشاورز بیمه اجتماعی می شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران، هادی بشیری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران درجلسه ای با حضورجمشیدی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، اظهار داشت: با توجه به اینکه همه روستائیان و کشاورزان با لای ۱۸ سال؛ اعم از زن یا مرد، سرپرست خانوار یا غیر سرپرست خانوار میتوانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو شوند.

وی تصریح کرد: این امکان برای زنان روستائی و کشاورز و همچنین زنانه خانه دار روستائی فراهم شده تا آنها هم بتوانند عضو صندوق شوند و در آینده با حفظ کرامت و عزت نفس از مزایای قانونی بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

بشیری در ادامه با اشاره به میزان حق بیمه در صندوق بیان نمود: حق بیمه در صندوق ۱۵ درصد از سطوح درآمدی می باشد که ۵ درصد آن توسط بیمه شده پرداخت می شود و ۱۰ درصد آن را دولت به عنوان کمک و سهم دولت برای کشاورزان، روستائیان و عشایر پرداخت می کند.

وی افزود: افرادی که ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارند بابت یکسال ۱۲۰ هزار تومان و افرادی که ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارند، بابت یکسال ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به مزایای صندوق، گفت: مستمری بازنشستگی(پیری)، مستمری از کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان، کمک هزینه کفن و دفن به عنوان تعهدات و مزایای عضویت درصندوق است که بیمه شدگان واجد شرایط در آینده از آن برخوردار خواهند شد.

بشیری خاطرنشان کرد: همچنین نقل وانتقال سوابق بین این صندوق و سایر صندوقها از قبیل تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح امکان پذیر است.

در این جلسه جمشیدی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، نیز در سخنانی گفت: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آمادگی دارد هر گونه طرح که باعثاعتلای جایگاه بانوان در جامعه می شود حمایت کند.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه بیان نمود: درجهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای برخورداری زنان روستائی و کشاورز استان و خانواده های آنان از مزایای بیمه اجتماعی همکاری نماید.

جمشیدی همچنین افزود: مشاوران امور بانوان فرمانداریها و دستگاههای اجرایی نقش بسزایی در اجرای این طرح خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز