خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش چالوس:

تحول در آموزش و پرورش یک تحول فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۹۰۸

مدیر آموزش و پرورش چالوس تقویت فرهنگ دینی را یکی از وظایف آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با تقویت فرهنگ دینی با شبیخون فرهنگی مقابله کند.

مدیر آموزش و پرورش چالوس، تقویت فرهنگ دینی را یکی از وظایف آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با تقویت فرهنگ دینی با شبیخون فرهنگی مقابله کند.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد صادق فرزیب در نشست امام جمعه چالوس تبلیغ حجاب و عفاف و گسترش فرهنگ اقامه نماز را از دیگر کارکردهای آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش می‌تواند با کارکردهای مثبت خود به گسترش فرهنگ انس با قرآن و اهل بیت، تاکید بر مهارت های زندگی، نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و ایرانی، تقویت روحیه پرسش گری، نقد منصفانه، ایجاد روحیه حماسی، جهادی و فرهنگ انتظار اقدام کند.

مدیر آموزش و پرورش چالوس اشاعه معرفت دینی، تبلیغ و گسترش تقوا در بین دانش آموزان، ترویج ولایت مداری و فضایل اخلاقی، حاکمیت رویکرد فرهنگی و تربیتی، تقویت کتابخوانی و تبدیل حافظه محوری به خلاقیت محوری را از برنامه های آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان دانست.

فرزیب نقش آموزش و پرورش در بالاترین بردن فرهنگ عمومی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر این اساس آموزش و پرورش می تواند نقش مهمی در تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده، داشته باشد.

وی در ادامه بر ارتباط با شخصیت هایی نظیر امام جمعه و ارتباط با مراکز دینی تاکید کرد و اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمینه تربیت پذیری دانش آموزان را هماهنگ با فرهنگ ایرانی و اسلامی فراهم می آورد.

مدیر اداره آموزش و پرورش چالوس تصریح کرد: با اجرای این سند شرایط مناسبی برای تقویت فضایل اخلاقی فراهم می آید.

فرزیب در ادامه بات اشاره به این که تحول در آموزش و پرورش یک تحول فرهنگی است افزود: با اجرای سند تحول بنیادین مدرسه از محیط صرف آموزشی و اداری به محیطی فرهنگی تبدیل می شود و بدین ترتیب شاهد ارزش های الهی و انسانی در عرصه تعلیم و تربیت خواهیم بود.

مدیر اداره آموزش و پرورش چالوس با اشاره به نقش آموزش و پرورش در رشد و توسعه اقتصادی در کشور، خاطرنشان کرد: ثروت اصلی هر ملتی نیروی انسانی است و هنر آموزش و پرورش تبدیل این ثروت از حالت بالقوه به بالفعل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز