خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری:

شب های سکوت، دلهای جوانان را به سمت مساجد سوق داد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۳۱۴

برای شهروندان ساروی اجرای چنین برنامه ای در ماه مبارک رمضان، طرح جدیدی بود که با استقبال زیادی از سوی شهروندان در هر شب روبرو بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری درباره ایراداتی که به اجرای برنامه های فرهنگی در پارک روشن گرفته می شد گفت: در این برنامه ها برخی از جوانان مساجد را پیدا کردند و برخی نیز ما را پیدا کردند.

به گزارش ایلنا، ویژه برنامه شهرداری ساری در ماه مبارک رمضان، تحت عنوان " شب های سکوت " با حضور گروههای فرهنگی، هنری، مذهبی در محل پارک روشن ساری واقع در خیابان قارن به مدت ۳۰شب در حال برگزاری است.

این برنامه علی رغم منتقدانی که دارد هر شب خیل عظیمی از شهروندان ساروی، کودکان، نوجوانان و جوانان و والدین و حتی پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها را در این مکان گرد هم می آورد تا لحظات به یادماندنی را در دفتر خاطرات خود از رمضان سال ۹۳ به یادگار نگه دارند.

هرچند در این میان نباید نقش موثر فضای خوب و مناسب پارک روشن به لحاظ وجود پارکینگ، محوطه مناسب برای بازی کودکان و نیز وجود خانه فرهنگ و هنر با معماری مازندرانی و سنتی را در افزایش استقبال شهروندان از این برنامه ها نادیده گرفت.

علیجان شمشیر بند شامگاه روز چهارشنبه در برنامه " شب های سکوت " حضور یافت و طی سخنانی ضمن سلام و صلوات بر روح پر فتوح امام راحل و شهیدان انقلاب و ۸سال دفاع مقدس و آرزوی طول عمر برای مقام عظمای ولایت اظهار داشت: برای شهروندان ساروی اجرای چنین برنامه ای در ماه مبارک رمضان، طرح جدیدی بود که با استقبال زیادی از سوی شهروندان در هر شب روبرو بوده است.

وی افزود: حضور پررنگ مردم در این ویژه برنامه سبب شد سرزنش هایی به سوی ما گسیل شود که چرا با اجرای چنین برنامه ای در ماه مبارک رمضان مساجد را خالی می کنید؟.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرستان ساری، با بیان اینکه طبق سنت و دین معمولا حضور در مساجد بعد از صرف افطار در بین مردم ما از موضوعات با اهمیتی است ابراز داشت: برای اجرای این برنامه هم دلهره داشتیم که مبادا از لحاظ دینی و مذهبی زیر سوال برویم و نمی خواستیم خدماتی که در این بخش صورت می گیرد تبدیل به تخریب شود.

شمشیربند، در ادامه با بیان اینکه برای سخنرانی به اینجا نیامدم گفت: از آنجائی که برنامه " شب های سکوت " پارک روشن ساری متنوع بوده و شنیده ها حاکی از آن است که اجرای این برنامه ها در این ایام موجبات رضایت شهروندان ساروی اعم از مردان، زنان و بزرگان را فراهم نموده است، آمدم بگویم این مکان مقدس است و در روزی که همه ما به آن اعتقاد(روز معاد) داریم این مکان شهادت خواهد داد که اتفاق های خوبی را در طی شب های قدر در این مکان شاهد بودیم.

وی ادامه داد: تاریخ نشان نمی دهد که در خیابان قارن و در فضای این پارک، مراسم شب های قدر و قرآن به سر در آن برگزار شده باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری، با اشاره به اینکه در احادیثو روایات متواتر داریم که در شب های قدر فرشتگان و ملائکه بر زمین فرود می آیند خطاب به حضار گفت: شما مردان و زنان خوش قلب و خوش اندیشه ساروی با تجمع و استقبالی که از برنامه " شب های سکوت " در شب های قدر داشتید کاری کردید امسال در پارکی که توقع نبود مراسم قرآن به سر اجرا شود فرشتگان نازل شوند؛ که این باور و اعتقاد ما است.

شمشیربند، در بخش دیگری از سخنانش به اتفاق نادر شب های قدر در پارک روشن اشاره کرد و اظهار نمود: در روز بیستم ماه مبارک رمضان یک دختر و پسری به من مراجعه کردند و از احوال شخصی خود برایم صحبت کردند که چگونه در یکی از خیابان های معروف ساری که عموما پاتوق جوان ها است باهم آشنا و بعد دوست شدند.

وی ادامه داد: این دختر و پسر جوان ادعا می کردند تا قبل از شرکت در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان پارک روشن، مسجد نمی رفتند و اعتقادات ضعیفی داشتند واز خانواده خود به خاطر دوستی خیابانی طرد شده، بودند، آنها در برنامه ی " شب های سکوت " پارک روشن شرکت می کردند که در یکی ازاین شب ها به صورت تصادفی در شب ۱۹رمضان در مراسم قرآن به سر حضور می یابند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ساری، ادامه داد: آنها از تغییر و تحول درونی خود در آن شب(۱۹رمضان) صحبت هایی کردند و گفتند که در آن شب راه گم شده خود را پیدا کردیم و این در حالی است که تاکنون دنبال راه خود بودیم.

شهرداری با اجرای برنامه کانتین مارهای سمی در محوطه پارک روشن مخالفت می کند

شمشیر بند، ویژ گی های حضرت علی(ع) در وفاداری، صداقت، شجاعت، جهاد، ایثار و مهربانی را برشمرد و گفت: دانشمند مسیحی گفته که ای کاش در هر قرنی یکی مانند حضرت علی(ع) خلق می شد.

وی به اهمیت دین در تغییر نگرش انسانها به سمت خوبی ها اشاره کرد و گفت: من نمی دانم حضرت علی(ع)، و کلام گوینده چگونه بر دل و جان این دو جوان اثر کرد که سبب شد دختر جوان چادری شود که به گفته خودش آن را حضرت زهرا به او هدیه کرد و به آغوش خانواده برگردند و تصمیم به ازدواج بگیرند.

شمشیربند، گفت: به عزیزانی که ایراد می گرفتند که اقدامات ما در این بخش فرهنگی نیست و موجب دوری مردم از مسجد در ایام ماه مبارک رمضان می شود بازگو می کنم که در طی جلسه ای که با حجه الاسلام قاسمی، امام جمعه موقت ساری داشتیم به این موضوع اشاره کردم که نه تنها برنامه شب های سکوت پارک روشن سبب خالی شدن مساجد نشد بلکه دلهائی را مانند همان دختر و پسر جوان روانه مسجد کرد.

وی ادامه داد: اقدامات ما باعثشد تا دلهائی مساجد را پیدا کنند و نیز دلهائی کارهای فرهنگی ما را پیدا نماید.
شمشیربند بر ضرورت الگوگیری از شیوه و روش زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تاکید کرد.

وی در پایان سخنانش به مراجعات شهروندان ساروی درباره گلایه از کانتین مارهای سمی پارک روشن اشاره کرد و گفت: شهرداری، فرمانداری و دیگر مسوولین تصمیم گیرنده شهری و استانی با اجرای این برنامه در محوطه پارکینگ روشن و مرکز شهر مخالفت کردند.

شمشیربند ادامه داد: شهرداری، شورای شهر و فرمانداری از اجرای این برنامه با تعیین موقعیت زمین آن از سوی شهرداری(بیرون از شهر) استقبال می کنند و این در صورتی است اجرای این برنامه در پارک روشن غیرقانونی و بدون مجوز می باشد.

بنابر این گزارش، برنامه فرهنگی شب های سکوت چهارشنبه شب مصادف با ۲۵رمضان، با قرائت قرآن کریم، سرود ملی، شروع شد که شامل اجرای ورزش باستانی توسط پسران نوجوان ساروی، اجرای نمایش، ترانه و نیز اجرای برنامه نمایشی برای کودکان حاضر در پارک و نیز طرح سه پرسش قرآنی در قالب مسابقه کتبی بوده است.

گفتنی است هر شب از بین افراد شرکت کننده در مسابقه افرادی را به قید قرعه به عنوان برنده مسابقه شب قبل معرفی می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز