خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران خبرداد

پیش بینی اعتبار ۷۴۰۰ میلیون ریالی برای پروژه های عمرانی شهرک صنعتی جویبار

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۹۵۲

استان مازندران یک تفاوت اساسی با سایر استانها دارد و آن اینکه، شهرکها و نواحی صنعتی در تعداد بسیار، در سطح استان پخش شده است و دارای کمترین مساحت متوسط کشوری می باشد و هزینه نگهداری آنها نیز بسیار بالاست.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران، در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی که با حضور علیپور نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از صاحبان صنعت، در شهرک صنعتی جویبار برگزار شد گفت: در سالجاری ۷۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای پروژه های عمرانی شهرک صنعتی جویبار پیش بینی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران، سید مصطفی موسوی در این جلسه اظهارداشت: استان مازندران یک تفاوت اساسی با سایر استانها دارد و آن اینکه، شهرکها و نواحی صنعتی در تعداد بسیار، در سطح استان پخش شده است و دارای کمترین مساحت متوسط کشوری می باشد و هزینه نگهداری آنها نیز بسیار بالاست.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران بیان داشت: فسخ قراردادهای راکد و غیرفعال در شهرکها و نواحی صنعتی استان در دستور کار قرار دارد و زمینهای مزیت دار در شهرکها که برای تولید واگذار شده ولی تاکنون به هر دلیلی به بهره برداری نرسیده، فسخ خواهد شد و در دومین جلسه داوری که با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در شرکت برگزار شد ۶۵۰۰۰ متر مربع از زمینهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان فسخ گردید و با طی مراحل قانونی، بستر برای ورود سرمایه گذارانی که اهلیت در عرصه صنعت و تولید دارند، فراهم شده است.

موسوی تأکید کرد: درحال حاضر، با ۲۴۰۰ واحد صنعتی در سطح استان در شهرکها و نواحی صنعتی قرارداد انعقاد نمودیم که ۱۴۰۰ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده اند و بخشی از واحدها نیز در مرحله ساخت و ساز قرار دارند.

وی تصریح کرد: برای انجام پروژه های عمرانی در شهرک صنعتی جویبار ۷۴۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده است که با اجرای این پروژه ها، شاهد پیشرفت این شهرک صنعتی و رونق اقتصادی واحدهای تولیدی خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران افزود: درحال حاضر ۱۱ تصفیه خانه فاضلاب در شهرکها و نواحی صنعتی استان درحال فعالیت هستند و ۴ تصفیه خانه درحال ساخت و ساز قرار دارند و دو تصفیه خانه در دست طراحی و دو تصفیه خانه نیز در نوبت اخذ پیمانکار و تأمین بودجه می باشند و با ساخت تمامی این تصفیه خانه ها، تعداد آنها به ۱۹ تصفیه خانه فاضلاب خواهد رسید که با بهره برداری از این تعداد، ۷۰ درصد واحدهای تولیدی تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب قرار خواهند گرفت.

کمال علیپور نیز در این جلسه گفت: با توجه به عقب ماندگی استان در بخش صنعت که نسبت به سایر استانها صورت گرفته، باید با مدیریت و برنامه ریزی صحیح و اصولی، این معضل حل شود.

نماینده مردم قائم شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحثبانکها به یک دغدغه مهم و کلیدی در بخش تولید تبدیل شده، چرا که بانکها در مشارکت با واحدهای تولیدی، فقط در سود مشارکت می کنند و در ضررهایی که در شرایط کنونی به واحدهای تولیدی و صنعتی وارد می شود هیچگونه نقشی ندارند.

علیپور بیان داشت: طرح دو فوریتی درخصوص معوقات بانکی، سود، چگونگی ارائه تسهیلات، استمهال بانکی به واحدهای تولیدی، برای تقویت بخش تولید و صنعت که نقش بی بدیل در رشد و شکوفایی جامعه و همچنین اشتغال جوانان دارند، انجام خواهد شد.

وی افزود: در بعضی از شهرکها و نواحی صنعتی، فضای خالی و زمین راکد وجود دارد که با واگذاری آن به کسانی که بدنبال سرمایه گذاری و تولید در استان هستند، بستر برای حضور سرمایه گذاران جدید فراهم شود.

علیپور تأکید کرد: با توجه به جوان بودن جمعیت کشور و جامعه و وجود ۱۰ میلیون نیروی جوان و تحصیلکرده که جویای کار در کشور هستند، تنها ادارات و دستگاهها جوابگوی اشتغال نیستند و بخش تولید و صنعت میتواند قسمت مهم و عمده ای از این مشکل را حل کنند.

وی در پایان یادآور شد: با اجرا و تکمیل زیرساختها در شهرک صنعتی جویبار، شاهد پیشرفت واحدهای تولیدی خواهیم بود چرا که واحدهای تولیدی این شهرک در سال گذشته توانستند بخش مهمی از تولیدات خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر صادر نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز