خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:

باید با برند سازی برای مازندران در این زمینه جایگاه بین المللی ایجاد نماییم

کد خبر : ۱۹۲۶۷۲

اگر این استان با برنج به دنیا شناسانده شد باید محصولی که تولید می کند سرآمد برنج در دنیا باشد و استان مازندران این پتانسیل را داراست.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق مازندران گفت: باید تمام محصولات کشاورزی تولیدی در استان مازندران برند سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، " علی معلم " در نشست مشترک اعضای کمیسیون و دفتر کشاورزی اتاق ایران، مدیران دستگاههای اجرایی، بنگاهها و فعالین اقتصادی مازندران با اشاره به اینکه مازندران با دارابودن پتانسیل بالا در همه ی زمینه های تولیدی و صنعتی باید به برند سازی و شاخص نمودن محصولات خود روی آورده است اظهار داشت: این کار علاوه بر شناسایی و معرفی محصول باعثحضور موفق در بازارهای جهانی نیز خواهد شد.

وی افزود: بعنوان مثال میتوان به الماس مازندران یعنی خاویار اشاره کرد که چرا نباید از این ظرفیت بسیار خوب استفاده کرد و با ایجاد یک مرکز بورس خاویار در مازندران زمینه را برای اتصال با بازار های بورس جهانی مهیا کنیم.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق مازندران با بیان اینکه خاویار مازندران جزء بهترین و با کیفیت ترین خاویاردرسطح جهان مطرح است گفت: باید با برند سازی برای مازندران در این زمینه جایگاه بین المللی ایجاد نماییم.

معلم به کشت برنج در استان های شمالی بوی‍‍ژه مازندران اشاره کرد و افزود: اگر این استان با برنج به دنیا شناسانده شد باید محصولی که تولید می کند سرآمد برنج در دنیا باشد و استان مازندران این پتانسیل را داراست.

وی ادامه داد: اگر در زمینه هایی که پتانسیل داریم آورده ارزشمند با بهره برداری بالا وجود نداشته باشد نتیجه ای جز مغموم شدن کشاورزان در پی نخواهد داشت.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق مازندران به این استان بعوان منبع عمده گیاهان دارویی اشاره و تصریح کرد: بدلیل اینکه این گیاهان در مناطق ییلاقی مازندران بصورت خودرو رشد می کند باید یک پژوهشکده گیاهان دارویی در استان ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز