خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران، در آیین افتتاحیه اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو، عنوان کرد:

مازندران بسترهای مناسب گردشگری سلامت را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۲۸۶

مازندران با دارا بودن شرایط بسیار قابل توجه موصوف به همراه امکانات زیرساختی نظیر فرودگاه ها، خطوط جاده ای و ریلی، هتل ها، مراکز اقامتی و پذیرایی، بستر مناسبی برای حضور گردشگران از کشورهای همسایه و عضو اکو است.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در آیین افتتاحیه ی اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو، بیان داشت: دریای خزر دریایی بوده که در کالبد و روح آن، دوستی، صلح، همزیستی مسالمت آمیز و برادارانه میان کشورهای پیرامون آن شکل گرفته است.

به گزارش ایلنا از رامسر، استاندار مازندران با اشاره به این که بقا و پایداری دریای خزر به یمن نگاهداشت دقیق و توجه به مخاطراتی بوده که زیست بوم آن را تهدید می کند، تصریح کرد: حفظ و صیانت از این ودیعه گرانقدر، چراغ راهی برای آینده روشن است.

فلاح با بیان اینکه ایران را می توانیم به جهانی در یک مرز بپنداریم که ترکیبی از جاذبه های مختلف گردشگری را با ابعاد مختلف فرهنگی، تاریخی، مذهبی، طبیعی و زیستی با معنویت ایمان و عرفان شرقی در خود گردهم آورده است، خاطر نشان کرد: مازندران یکی از مهم ترین نقاط و مراکز هدف گردشگری داخلی و خارجی در کشور محسوب می‌شود.

مقام عالی دولت در مازندران، تصریح کرد: موقعیت ویژه طبیعی، اکوسیستم موصوف به خزری که حد میانی دریای مازندران و رشته کوه های البرز را در بر می‌گیرد، حائز شرایط ویژه‌ای بوده که با هیچ اکوسیستم دیگری در جهان قابل قیاس نیست.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در کنار جاذبه های طبیعی، زیستی و محیطی، بهترین امکانات روز دنیا با مدیریت دو دانشگاه علوم پزشکی در قالب ۴۳ بیمارستان و مراکز پر تعداد درمانی تخصصی و فوق تخصصی با تعرفه های حداقلی و بسیار پایین به مراجعان عرضه می‌شود، افزود: از مشخصات امکانات و ظرفیت های گردشگری پزشکی در مازندران می توان به فعالیت مراکز تخصصی درمانی جراحی قلب باز، سوختگی و جراحی ترمیمی، طب سنتی و مکمل، جراحی پلاستیک، مراکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری اشاره کرد.

وی گفت: در حوزه توریسم پزشکی فعالیت برخی مراکز درمانی که طبق استانداردهای پذیرفته شده دنیا، اقدام به درمان بیماران با الگوها و ارزش های پزشکی سنتی ایرانی می کنند، از ظرفیت های مازندران است.

فلاح عنوان داشت: صنعت توریسم به عنوان دومین صنعت پردرآمد جهان بخش مهمی از توجه خود را معطوف به حوزه سلامت کرده که بازار بسیار متنوعی را شامل شده و رقمی بیش از ده درصد درآمد کشورهای جهان را شامل می‌شود.

استاندار مازندران یاد آور شد: مازندران با دارا بودن شرایط بسیار قابل توجه موصوف به همراه امکانات زیرساختی نظیر فرودگاه ها، خطوط جاده ای و ریلی، هتل ها، مراکز اقامتی و پذیرایی، بستر مناسبی برای حضور گردشگران از کشورهای همسایه و عضو اکو است.

وی تاکید کرد: معتقدیم اکو صرف نظر از ظرفیت ها و فعالیت ها، در حوزه همکاری های اقتصادی می تواند به درستی در گفت و گوی فرهنگی، گسترش تعاملات تاریخی و علمی و بررسی موضوعات مختلف نقش آفرین باشد.

فلاح گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران با تسهیل و مناسب سازی قوانین و ارائه مجوز ایجاد شرکت های گردشگری سلامت، همراه و مشوق این مهم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز