خبرگزاری کار ایران

سلطانی فر در نخستین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو:

گردشگری، سرمایه گذاری سالمی است که به سرعت به بازدهی می رسد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۴۸۳

با وجود تحریم های ظالمانه و مشکلات فراوان، با تلاش فرزندان این مرز و بوم که عاشق استقلال و توسعه ایران هستند، امکانات خوبی در زمینه گردشگری سلامت در کشور مهیا شده است.

مسعود سلطانی فر در نخستین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در رامسر گفت: برای بهره گیری از ظرفیت های گردشگری کشور باید در یک دوره ۱۵ ساله روی زیرساخت های مورد نیاز این بخش سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش ایلنا، وی از ایران به عنوان موزه بزرگ جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی یاد کرد و گفت: ایران ظرفیت بالایی در عرصه های مختلف گردشگری دارد که برای استفاده از همه آنها نیاز به همت، همکاری و بسیج امکانات و هماهنگی بخش های مختلف داریم.

سلطانی فر تاکید کرد: با وجود تحریم های ظالمانه و مشکلات فراوان، با تلاش فرزندان این مرز و بوم که عاشق استقلال و توسعه ایران هستند، امکانات خوبی در زمینه گردشگری سلامت در کشور مهیا شده است.

رییس سازمان میراثفرهنگی با تاکید بر این که فصل گردشگری در آینده بخش پر رونقی در اقتصاد کشور خواهد بود، گفت: جاذبه های خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد و هر روز هم گزارش های خوبی در این زمینه می شنویم که گروه های زیادی مشغول سرمایه گذاری در زمینه گردشگری بویژه گردشگری سلامت در کشور هستند.

وی شرکت های فعال در بخش گردشگری سلامت را ۳۸ واحد اعلام کرد و افزود: امروز به برکت جمهوری اسلامی و سرمایه گذاری های خوب انجام شده در عرصه های پزشکی و توسعه خدمات درمانی، سطح امکانات به جایی رسیده که روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ عمل قلب باز و هزاران عمل چشم در کشور صورت می گیرد و بیماری های سخت و صعب العلاج در داخل کشور درمان می شود.

سلطانی فر چرخه مالی گردشگری در جهان را ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار در سال برآورد کرد و گفت: درآمد ارزی حاصل از گردشگری در جهان در سال ۲۰۱۳ از محل جابه جایی بیش از یک میلیارد نفر، یکهزار و ۲۵۰ میلیارد دلار بود که در کنار این درآمد تا ۱۲ درصد برای کشورهای پذیرنده گردشگر اشتغال مستقیم ایجاد و بین هفت تا ۱۰ درصد از درآمد ناخالص ملی آنها را نیز تامین کرده است.

وی با بیان این که گردشگری، سرمایه گذاری سالمی است که به سرعت به بازدهی می رسد، افزود: برای ما که دارای هویت تمدنی، تاریخی و دینی هستیم، این موضوع برای ما اهمیت بسیاری دارد.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر این که سهم ایران از ظرفیت های موجود گردشگری جهان قابل توجه نیست، گفت: از یکهزار و ۲۵۰میلیارد دلار درآمد کشورها از محل گردشگری، تنها حدود نیم درصد سهم ایران است که باید در یک برنامه ۱۰ ساله بتوانیم این سهم را به دو تا سه درصد برسانیم و پس از آن با تداوم برنامه ریزی ها تا پنج درصد افزایش دهیم.

وی افزود: درآمد حاصل از گردشگری برای کشور در صورت تامین زیرساخت های لازم و لوازم آن، معادل درآمدی نفتی خواهد بود.

سلطانی فر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی و تعیین این موضوع به عنوان خمیرمایه سیاست های اقتصادی کشور گفت: یکی از این ظرفیت ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گردشگری است.

وی افزود: با رویکردی که دولت اتخاذ کرده و تعامل موثر این دولت با جهان، شاهد رشد چشمگیر گردشگری هستیم، گر چه با نقطه مطلوب هنوز هم فاصله داریم.

سلطانی فر آمار گردشگران ورودی به کشور در سال گذشته را ۴.۵ میلیون نفر اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم در سال ۱۴۰۴ این میزان به ۲۰ میلیون نفر و با درآمدی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار بالغ شود.

وی افزود: کشورهای هند، سنگاپور و تایلند در زمینه گردشگری سلامت در آسیا وضعیت خوبی دارند و در بین کشورهای اسلامی نیز ایران و اردن زودتر از دیگران کارهای خود را آغاز کرده اند.

رییس سازمان میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: سهم گردشگری سلامت در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۱۰ میلیارد دلار در جهان بود که این میزان در سال ۲۰۱۳ به ۱۳۰ میلیارد دلار رسیده و سهم ایران نیز در این سال ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: دولت یازدهم تلاش می کند تا مدت چهار سال فعالیت خود درآمد حاصل از گردشگری سلامت را در کشور به ۲.۵ تا سه میلیارد دلار برساند که این میزان دور از دسترس نیست.

سلطانی فر با اشاره به توانمندی های بالای کشور در خدمات درمانی و پیشرفت قابل توجه در بخش مهندسی پزشکی و تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور، ابراز امیدواری کرد که کشور به جایگاه درخور در جهان در این خصوص قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز