خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات مازندران خبرداد:

افزایش ۹ درصدی درآمد گمرکات در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۰۱۶

صادرات غیرنفتی مازندران در یک سال گذشته به بیش از ۴۲۲ میلیون و ۵۸۹ هزار دلار رسید.

مدیرکل گمرکات مازندران گفت: صادرات غیرنفتی مازندران در یک سال گذشته به بیش از ۴۲۲ میلیون و ۵۸۹ هزار دلار رسید.

به گزارش ایلنا از ساری، ابوالقاسم یوسفی‌نژاد به مناسبت هفته دولت و یک سالگی دولت تدبیر و امید، بیان داشت: طی مدت یاد شده بیش از ۱ میلیارد و ۵۲ میلیون و ۸۲۹ هزار دلار انواع کالا نیز وارد استان شد.

وی افزود: میزان صادرات این مدت بالغ بر ۲ میلیون و ۱۰۸ هزار تن و واردات ۱ میلیون و ۹۵۳ هزار تن بوده است.

یوسفی‌نژاد اظهار کرد: اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندران طی این مدت، به ترتیب شامل فرآورده‌های لبنی، سیمان، لوله و پروفیل، سایر کالاهای صنعتی و مواد غذایی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات مازندران افزود: لبنیات طی این مدت ۱۲۶ هزار و ۱۳۵ تن به ارزش ۱۸۷ میلیون و ۷۲۴ هزار دلار به مقصد کشورهایی همچون عراق، افغانستان و امارات صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد وزنی و ارزشی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: سیمان و سنگ و مواد معدنی به وزن ۱ میلیون و ۷۴۸ هزار تن و به ارزش ۸۰ میلیون و ۵۹۸ هزار دلار رسیده است.

یوسفی‌نژاد عمده صادرات گمرکات استان مازندران طی این یک سال را به ترتیب به کشورهای عراق، ترکمنستان، فدراسیون روسیه، آذربایجان و افغانستان ذکر کرد و افزود: اقلام عمده وارداتی به گمرکات استان مازندران در طی این دوازده ماه به ترتیب شامل: گندم، ذرت، آهن آلات، انواع کک، ماشین آلات و جو بوده است.

وی تصریح کرد: عمده واردات گمرکات استان مازندران به ترتیب از کشورهای امارات، فدراسیون روسیه، ترکمنستان، چین و پنجمین کشور عمده وارد کننده به گمرکات استان مازندران کشور ترکیه بوده است.

یوسفی‌نژاد ادامه داد: در این مدت از طریق گمرکات استان مازندران ۱۴۷ هزار و ۷۷۹ تن انواع کالا شامل ماشین آلات و ورق آهن و بنزین به ارزش ۱۶۰ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار به مقصد پاکستان، عراق، افغانستان و امارات ترانزیت خارجی گشته است.

وی در پایان تاکید کرد: درآمد گمرکات استان مازندران به بیش از ۱۸۳ میلیارد و ۴۴۶ میلیون تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز