خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل:

جذب دانشجو در دانشگاه‌های دولتی با همه توسعه عالی کم است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۳۸۹

مازندران با وجود ۹/۸ جذب دانشجو دولتی با همه توسعه آموزش عالی جذب در این دانشگاه‌ها کم است. / استان مازندران به لحاظ تراکم آموزش عالی جزو ۵ استان اول کشور است

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل گفت: مازندران با وجود ۹/۸ جذب دانشجو دولتی با همه توسعه آموزش عالی جذب در این دانشگاه‌ها کم است.
به گزارش ایلنا از آمل، اکبر حاجی زاده مقدم صبح امروز در نشست مطبوعاتی جمعی از خبرنگاران آمل با بیان اینکه راه‌اندازی دانشگاه دولتی از آرزوهای دیرینه مردم و علمای برجسته این شهرستان بوده است، یادآور شد: با توجه به اهمیت این موضوع و تاکیدات حضرت آیت‌الله جوادی آملی با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل بعنوان اولین دانشگاه تخصصی فناوری کشور و پنجمین دانشگاه دولتی در استان مازندران راه‌اندازی شد.
وی با اعلام اینکه از سال‌های ۸۰-۸۱ با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دکتر یوسفیان مجوز راه‌اندازی دانشکده دامپزشکی در شهرستان آمل صادر شد، اذعان داشت: در پی این تلاش‌ها بالاخره در سال ۸۸ با همت دکتر متکان و دکتر یوسفیان مجوز این دانشگاه با عنوان دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ و در دورشته بازرسی گوشت و بهداشت مواد غذایی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.
حاجی‌زاده با تاکید براینکه برای اولین بار در دانشگاه دولتی کشور این دو رشته در مقطع کارشناسی در دانشگاه دولتی آمل به جذب دانشجو پرداخت، اذعان داشت: هم‌اکنون در رشته دامپزشکی در سه مقطع فوق‌دیپلم، کارشناسی و دکتری جذب دانشجو صورت می‌گیرد.
این مسئول با اشاره به عدم اختصاص بودجه مستقل در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی به این داشنگاه بیان داشت: متاسفانه در سال‌های اولیه برای جذب این دانشگاه مشکلاتی داشتیم چرا که در سال ۸۹ طبق ردیف بودجه اعتباری معادل ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار اولیه به این دانشگاه اختصاص یافت و بدلیل قرار گرفتن این دانشگاه در ذیل دانشگاه مازندران مبلغ مورد نظر به حساب دانشگاه مادر واریز می‌شد.
وی اضافه کرد: در سال ۹۰ نیز اعتبار ۳۳۰ میلیون تومان به مانند بودجه سال ۹۱ به حساب دانشگاه مازندران واریز شد که با رایزنی‌های صورت گرفته سال‌های آینده این اعتبار مستقیم به حساب دانشگاه واریز خواهد شد.
جذب دانشجو در دانشگاه‌های دولتی با همه توسعه عالی کم است
حاجی زاده با اشاره به اینکه هم‌اکنون در مازندران ۴۷ موسسه غیر انتفاعی، ۳۰ واحد علمی کاربردی، ۱۸ واحد دانشگاه آزاد، ۱۸ واحد پیام نور به جذب دانشجو می‌پردازد، تصریح کرد: این استان به لحاظ تراکم آموزش عالی جزو ۵ استان اول کشور است که با کمتر از ۲۵هزار دانشجوی دولتی با این همه توسعه عالی متاسفانه فقط ۹/۸ درصد از دانشجویان مازندرانی در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند.
رییس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل با اشاره به ساختمان استیجاری این دانشگاه یادآور شد: هم‌اکنون سه زمین برای احداثدانشگاه در منطقه سه کاج، زمینی از سوی خانواده تفضلی و زمین کشاورزی در کنار دانشکده فنی‌وحرفه‌ای در نظر گرفته شد که به دلیل دوری از مسافت وقرارگرفتن درکنار اداره زندان ونداشتن اعتبارات لازم معطل مانده است.
وی ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته در حال حاضر ساختمان نیمه کاره جهاد کشاورزی واقع در بلوار طالقانی در اختیار این دانشگاه قرار گرفت که مشغول مقاوم‌سازی و دیگر کارهای ساختمانی است که امیدواریم درآغاز سال تحصیلی جدید در ماه مهر شاهد افتتاح این ساختمان باشیم.
جذب دانشجو در ۶رشته در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل
حاجی‌زاده مقدم با بیان اینکه هم‌اکنون این دانشگاه در ۶ رشته کارشناسی(روزانه و شبانه) زیست جانوری، بهداشت و کنترل مواد غذایی، تولیدات داروهای گیاهی معطر، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، بهداشت و بازرسی گوشت و فناوری اطلاعات(IT) دانشجو می‌پذیرد، اضافه کرد: این دانشگاه براساس تشکیلات تفصیلی مصوب و ابلاغی، در برنامه توسعه خود دارای ۶ دانشکده و ۲۷ گروه آموزشی است که شامل دانشکده‌های دامپزشکی، فناوری‌های مهندسی، زیست فناوری و علوم گیاهان دارویی و فضای مجازی می‌شود.
این استاد دانشگاه از کسب رتبه‌های یک، سه، هشت و۹ دانشجوهای این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد کنکور سراسری عنوان کرد و گفت: این دانشگاه اعضای هیئت‌های علمی را در سطح بالا انتخاب می‌کند به طوری که در سال ۹۲ بیش از ۷۰۰ متقاضی برای هیئت علمی دانشگاه ثبت‌نام صورت گرفت.
تشکیل هیئت موسس بنیاد خیرین حامی دانشگاه
وی با اشاره به تشکیل هیئت موسس بنیاد خیرین حامی دانشگاه بیان داشت: با توجه به حرکت تمام دانشگاه‌های دنیا به این سمت دانشگاه تخصصی فناورزی‌های نوین سعی کرده با تشکیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه در جهتی گام بردارد تا علاوه بر رشد فضای آموزشی در زمینه رشد کیفیت آموزشی وتحصیلی دانشجویان قدم‌های مناسبی بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز