خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

گستردگی توزیع شبکه خانگی گره‌گشای ضعف اقتصاد سینما می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۱۸

استاندار مازندران با اشاره به اینکه گستردگی توزیع شبکه خانگی و تله فیلم گره‌گشایی برای ضعف اقتصاد سینما است، آمادگی این استان را برای برگزاری جشنواره یاس را به طور دایمی در مازندران اعلام کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه گستردگی توزیع شبکه خانگی و تله فیلم گره‌گشایی برای ضعف اقتصاد سینما است، آمادگی این استان را برای برگزاری جشنواره یاس را به طور دایمی در مازندران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از آمل، ربیع فلاح‌جلودار شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس در اریکه آریایی آملبا بیان اینکه هنر هفتم واقعیت انکارناپذیری است که به عنوان ابزار برجسته ای در انتقال مفاهیم و فرهنگ‌ها در جهان مادی امروزی نقش فوق‌العاده‌ای دارد، یادآور شد: ذوق و هوش سرشار ایرانی نمایه‌ای بومی از این هنر صنعت جهانی به مخاطبان عرضه ساخته است.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه سینما ما سیر خوبی را طی کرده است، ابراز داشت: هم‌اکنون این عرصه روند صعودی دارد و به عنوان باور بزرگ دوران درآمده است.

فلاح انقلاب نقطه عطفی ارزشمند برای افتخارآفرینی و تحول‌گرایی در این حوزه بیان و عنوان کرد: تولید آثار فاخر و شایسته‌ای که در عین برخورداری از فن و تکنیک از ذات ارزشی، هنری و معنوی برخوردار است شناسنامه خدمت فرهنگ و هنر در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه سینما ایرانی امروز توانسته با موفقیت‌های خود در جشنواره‌های بین‌المللی سبک اصیل ایرانی و اخلاق‌گرایی و معناگرایی را جهانیان نشان دهد، اذعان داشت: سینما باعثجاذبه‌های کیفی بصیری و خانواده پسند شده و باید محصول تلاش جمعی و حاصل پندار هنرمندان متعهد تبدیل به الگو برای نسل جوان شود.

وی با اشاره به اینکه سینما نیاز ملی و با آن دستاوردهای ایران اسلامی می‌تواند به دیگران معرفی شده و رشد بالندگی را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: با وجود ارایه محصولات کیفی اقتصاد سینما از شرایط مناسبی برخوردار نیست و فعالیت دولت تدبیر و امید امیدواریم این شرایط نامساعد رو به بهودی رود.

فلاح جلودار با بیان اینکه امروزه سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از سینما و قابلیت‌های پیرامون آن را به عنوان یک اصل اجتناب‌ناپذیر در دنیا تبدیل شده است، یادآور شد: در این بازار گسترده کشورها و دولت‌ها براساس توانمندی خود اقدام به بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود آن می‌پردازند.

استاندار مازندران برگزاری جشنواره فیلم‌های ویدیویی یاس در مازندران را از آن جهت به فال نیک گرفت و گفت: با تمرکزدایی از برگزاری چنین مجامعی موجب رونق فعالیت‌ها و اقدامات هنری در استان‌های مختلف کشور می‌شود و خیل علاقمندان و دوستداران هنر سینما را در جای جای کشور از فرصت‌های مناسب جشنواره بهره‌مند می‌کند.

وی با تاکید براینکه مقوله کاهش گرایش به سالن‌های موجود سینمایی و تغییر ذایقه مخاطبان در عدم تماشای فیلم در سالن‌های سینما نیازمند آسیب‌شناسی موثر است، اظهار داشت: اما انچه بیان واقعیت است اینکه افزایش تعداد سالن‌ها و ساخت سالن‌هایی با ظرفیت محدود موسوم به سینمای کوچک که امکان بهره‌برداری سریع سهل‌تر آن وجود دارد.

وی ادامه داد: بهبود کیفیت در ساخت تولیدات سینمایی می‌تواند در رفع خلا جدی موجود به کار آید.

فلاح خاطرنشان کرد: گسترده توزیع شبکه خانگی و ارایه تله فیلم در کنار تامین نیاز جامعه مخاطبان به خانواده‌های ایرانی و کمک به ذایقه مخاطب، می‌تواند تا حدودی در گره‌گشایی از ضعف در امر اقتصاد سینما نیز کمک کند.

استاندار مازندران در پایان آمادگی این استان را در برگزاری این جشنواره به هر ساله جهت حمایت و حضور پررنگ هنرمندان و دوستداران هنر در دوره های آتی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز