خبرگزاری کار ایران

فرماندار بابلسر:

فرهنگ تعاون و مشارکت تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۰۶

باید عوامل رکود در تعاونی‌ها شناسایی شود تا به افقی که برای آن در برنامه تعیین شده دست یابیم.

فرماندار بابلسر گفت: فرهنگ تعاون و مشارکت در کشور تقویت شود.

به گزارش ایلنا از بابلسر، سیدکریم سجادی در نشست با اعضای تعاونی‌های برتر شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری با تبریک به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: تعاون ظرفیت بزرگی در کشور است که با جمع‌شدن فکرها و توانمندی‌های اعضای آن به پویایی و ثمر می‌نشیند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مشارکت و تعاون را در کشور تقویت کرد، افزود: در فرهنگ اسلامی ما تعاون و مشارکت در همه حوزه‌ها مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

سجادی نقش تعاون را در جامعه موثر دانست و گفت: باید عوامل رکود در تعاونی‌ها شناسایی شود تا به افقی که برای آن در برنامه تعیین شده دست یابیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بابلسر و فریدونکنار نیز تعاون را مردمی‌ترین بخش کشور دانست و گفت: تعاونی‌ها با تنوع خاصی که دارند جزء مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور محسوب می‌شوند.

ابوالقاسم ابراهیمی بابیان اینکه سهم تعاون در تولید ناخالص داخلی کمتر از برنامه است، تصریح کرد: براساس آمار بخش تعاون تنها توانسته در ۶ درصد تولید ناخالص داخلی سهم داشته باشد.

وی تعداد کل تعاونی‌های ثبت شده در شهرستان بابلسر را ۸۴۳ مورد اعلام کرد که در سال ۱۳۹۲ از این تعداد ۲۳۵ تعاونی فعال شناسایی شده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بابلسر و فریدونکنار درباره تسهیلات واگذار شده به تعاونی‌ها افزود: به ۳۵ تعاونی حدود ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات تعلق گرفت.

ابراهیمی با بیان اینکه به ۴۶۷ نفر از اعضای تعاونی‌ها نیز ۲۹ میلیارد ریال تعلق گرفت، عنوان کرد: در این باره برای ۶۳۲ نفر نیز اشتغال‌زایی شده است.

وی از ثبت ۳۱ تعاونی جدید در سال‌جاری خبر داد و افزود: اعضای ثبت شده تعاونی‌های این شهرستان ۳۵ هزار و ۲۰۱ نفر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز