خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی ۱۳۹۳مازندران:

دومین دوره کلاس‌های آموزشی سرشماری عمومی کشاورزی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۱۱۱

دومین دوره کلاس‌های آموزشی سرشماری عمومی کشاورزی ۱۳۹۳، با حضور مدیر کل آمار و اطلاعات مازندران برگزار شد.

جعفر احمدی؛ مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات و قائم مقام مدیر اجرایی این طرح گفت: این دوره از کلاسها مخصوص معاونین فنی و آموزشی و کارشناس مسئولان فنی و آموزشی شهرستانها بوده و نکته مهم در این سرشماری، استفاده از تبلت به جای فرم‌های پاسخگویی کاغذی است که برای اولین بار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا از ساری؛ احمدی با اشاره به نقش مهم آمارگیران در جمع آوری داده‌های درست و دقیق، کیفیت کار آنها را منوط به آموزش درست و جدیت کار مدرسان ذکر نمود و افزود: مدرسان، کانون انتقال دانش هستند و این مدرسان هستند که با ایجاد انگیزه در ماموران آمارگیر، کیفیت داده‌ها را تضمین می‌کنند.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی ۱۳۹۳مازندران، با اشاره به سهم ۲۰ درصدی کشاورزی از اشتغال استان و با تاکید بر نقش مهم داده‌ها و اطلاعات حاصل از سرشماری‌ها در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی و برنامه‌ریز‌ی‌های اقتصادی کشورگفت: ۹۰ درصد از اطلاعات لازم برای تدوین برنامه ششم از طریق سرشماری‌ها تامین می‌شود و نیمی از این اطلاعات نیز، از طریق سرشماری کشاورزی تامین خواهد شد.

گفتنی است سرشماری عمومی کشاورزی که چهارمین دوره آن اجرا خواهد شد از ۵ مهر الی ۱۸ آبان ماه امسال در کل کشور به مرحله اجرا در خواهد آمد.

کلاسهای فوق الذکر نیز از ۱۵ الی ۲۰ شهریور ماه برگزار می شود و مرحله سوم آن هم از ۲۴ الی ۳۰ شهریور ماه ویژه ماموران سرشماری در شهرستان ها خواهد بود.

در این سرشماری حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بهره بردار کشاورزی در کشور سرشماری خواهند شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز