خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات بازرسی وزارت کشور در سواحل شمال:

با حمایت همه جانبه می توان مخاطرات دریای زیبای خرز را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۲۴۴

بازرس ویژه وزیر کشور و رییس هیأت بازرسی در سواحل شمالی از تخصیص ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و کاهش خطرات در سواحل دریای خزر خبر داد.

بازرس ویژه وزیر کشور و رییس هیأت بازرسی در سواحل شمالی از تخصیص ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و کاهش خطرات در سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا حبیب زاده در حاشیه بازدید از سواحل رامسر در گفت گو با خبرنگارران ضمن بیان موضوع فوق، اعلام داشت در بازرسی چند روزه از سواحل استان های شمالی(گلستان، مازندران و گیلان) نواقص و نیازمندی های استانها و طرح های سالم سازی دریا جمع آوری شد تا در جلسه مشترک با مسوولان تصمیم گیری شود.

رئیس هیات بازرسی وزارت کشور با اشاره به تاکید دولت برای ساماندهی سواحل و طرح های سالم سازی دریا در شمال کشوربیان کرد: رسیدگی به این امر نیازمند نظارت و تامین اعتبار لازم می باشد که در هر دو بخش نظارت و تامین اعتبار اقدامات خوبی انجام شده است.

حبیب زاده با تقدیر از فعالیت و مدیریت استانداران، فرمانداران و شهرداران مناطق ساحلی خزر اظهار کرد: در بازرسی های چند روزه خود، رضایتمندی مردم از خدمات به خصوص برقراری امنیت(راه اندازی ستاد فرماندهی قرارگاه ساحلی در مراکز استانها و شهرستان ها و مدیریت سواحل از نزدیک که برای اولین بار اجرا گردیده است) را در سواحل مشاهده کردم.

رئیس هیات بازرسی وزارت کشور حضور سپاه و بسیج، ناجیان غریق، هلال احمر و همیاران پلیس و نیز ائمه محترم جماعت و امام جمعه شهرستان ها، در طرح های سالم سازی را چشمگیر عنوان کرد و گفت: سپاه و بسیج در طرح های سالم سازی با اجرای برنامه های فرهنگی نشاط را نیز به میان مسافران ومردم آورده اند.

وی با تاکید بیان کرد: در سواحل امکانات و تجهیزات خوبی برای ارائه خدمات به مسافران فراهم شده و متناسب با آن، ارائه خدمات فرهنگی باید توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اوقاف و امور خیریه با توجه به پتانسیل های موجود در این ادارات، باید پررنگ تر شود.

حبیب زاده تصریح کرد: پیشگیری از تلفات انسانی و حفاظت از امنیت جانی شناگران، برگزاری برنامه های فرهنگی، دینی و با نشاط و جذاب، ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، کاهش ناهنجاری های اخلاقی، ناامنی، سرقت، مزاحمت و ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی مناسب… از دیگر ماموریت های ستاد طرح سالم سازی دریا می باشد.

وی اظهار داشت: باید با تمام امکانات و تجهیزات در حفظ جان هموطنان و مسافرین کوشا باشیم، و در مقایسه با سال گذشته و افزایش گردشگران و مسافران و با فعالیت و عملکرد ستاد طرح ساماندهی سواحل دریا و در راس آن همکاری صمیمانه فرمانداران، این تعداد از مغروقین کاهش چشمگیری یافته است و اظهار امیدواری کرد با نظارت و هماهنگی بیشتر و تقویت ضعف ها و کاستی ها، استفاده از ناجیان حرفه ایی، توسعه امکانات و زیرساخت ها در منطقه و…از هرگونه تلفات جانی جلوگیری به عمل آید.

حبیب زاده ضمن بیان اینکه با توسعه روز افزودن طرح سالم سازی دریا و حکایت همه جانبه می توان مخاطرات دریای زیبای خرز را کاهش داد، اعلام نمود، آمار مغروقین در استان مازندران در مقایسه با سال گذشته تا این تاریخ از ۱۸۶ نفر به ۸۶ نفر رسیده و در استان گیلان متاسفانه در مقایسه با سال گذشته تا این تاریخ از ۵۰ نفر روند افزایشی ۶۰ نفر مغروقی داشته است و خوشبختانه در استان گلستان بدلیل آرامش دریا و عدم اجازه در مناطق ممنوعه، هیچ غرق شده ای گزارش نشده است و تاکید داشت که متاسفانه همه این غرق شدگان در مناطق خارج از طرح اتفاق افتاده است.

وی در انتها یادآور شد: شنا کردن در خارج از محدوده طرح سالم سازی دریا باعثغرق شدن برخی هم وطنان و وقوع مصیبت ناگوار می شود که باید برای این مهم چاره ای اندیشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز