خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبر داد:

تخصیص ۴۷ درصدی بودجه مازندران در سال جاری / تشدید مقابله با تصرف اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۶۴

تمام تلاش خود را بکارگرفته ایم تا با استفاده از اعتبارات ملی و استانی بسترهای توسعه مازندران را مهیا نمائیم. / با جدیت از هرگونه تخریب منابع طبیعی و ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می شود.

استاندار مازندران از تخصیص ۴۷ درصدی بودجه مازندران در سال جاری خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را بکارگرفته ایم تا با استفاده از اعتبارات ملی و استانی بسترهای توسعه مازندران را مهیا نمائیم و برای تحقق این امر به کمک رسانه ها هم نیازمندیم.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران در غرب مازندران که در محل اداره آموزش وپرورش شهرستان عباس آباد و به میزبانی این شهرستان برگزار شد، گفت: با جدیت از هرگونه تخریب منابع طبیعی و ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می شود.

استاندار مازندران با اشاره به تصمیم جدی و اراده راسخ دولت تدبیر و امید برای مقابله با پدیده زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی، گفت: مقابله با تصرف اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز تشدید شده و هیچ کس نمی تواند در این برخورد مانع ایجاد کند.

استاندار مازندران تاکید کرد: با حکم قضایی ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته را نیز تخریب می کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر هکتار اراضی کشاورزی در مازندران غذای ۶۰ نفر را در کشور تامین می کند، گفت: علاوه بر تشدید در برخورد با تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی باید به کشاورزی نیز رسیدگی کنیم زیرا کشاورزان مشکلات بسیاری دارند.

استاندار مازندران آب شرب را یکی از دغدغه مسوولان استان دانست و گفت: اعتبار ۷ میلیارد تومانی برای آب شرب استان در نظر گرفته شده و دنبال این هستیم که طرح های نیمه تمام در این عرصه را با هماهنگی نمایندگان محترم استان در مجلس به نتیجه برسانیم.

استاندار مازندران در ادامه از برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در استان مازندران در ۱۷ مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت تدارک گسترده ای برای این همایش دیده شده و طرح های متعددی برای عرضه در این همایش برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی آماده شده است.

وی تصریح کرد: ۴۰۰ سرمایه گذار داخلی و خارجی برای شرکت در این همایش بین المللی به استان مازندران سفر می کنند. در این فرصت فرصت های خوب سرمایه گذاری در استان و ظرفیت های آن به سرمایه گذاران معرفی خواهد شد.

فلاح در ادامه با اشاره به مزیت های کالاها و خدمات ایران در کشورهای حاشیه دریای خزر، گفت: کیفیت بسیاری از کالاهای ما بسیار بالاتر از روسیه است که باید بتوانیم از بازار کشورهای حوزه دریای خزر به ویژه روسیه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همه محصولات ما قابلیت صادر شدن به روسیه را دارد. مذاکراتی هم با کشورهای همسایه از جمله روسیه صورت گرفته تا از ظرفیت محصولات کشاورزی و صنعتی استان برای صادرات استفاده کنیم.

استاندار مازندران در ادامه در خصوص مدل های ساحل و طرح های دریا در استان مازندران، فعالیت ها در این زمینه در مراحل ابتدایی دانست و اظهار داشت: باید اقدامات بسیاری صورت گیرد و بخش خصوصی نیز به طور جدی وارد این عرصه شود.

فلاح جلودار گفت: دریا از لحاظ گردشگری برای ما بسیار مهم است و باید زیرساخت های مناسب برای آن فراهم آوریم. باید اسکله هایی را برای ۱۰۰ سال آینده برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: دریا دارای سه محور گردشگری، تولید و تجارت است و برنامه ریزی نیز با این نگاه باید صورت گیرد و بر اساس این برنامه ریزی باید آزادسازی سواحل نیز انجام شود.

استاندار مازندران ساماندهی جمع آوری زباله در استان را یکی از اولویت ها و مسایل مهم دانست و اظهار داشت: برای همه مناطق استان در خصوص زباله طرح داریم. اعتبار خوبی نیز برای آن دریافت شده است. برنامه ریزی ها نیز باید بر اساس محدودیت های محیطی که در استان داریم، صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر و تحولات مدیریتی در استان نیز گفت: این موضوع مطرح نیست که همه کسانی که از دوره گذشته بوده اند باید تغییر کنند. ما به دنبال قلع و قمع کردن نیروها نبوده ایم. اما بهرحال رویکرد مردم و نظام این بوده که تغییراتی صورت گیرد. ۸۵درصد تغییراتی که باید در استان صورت می گرفت، انجام شده و در برخی موارد نیز در حال بررسی هستیم.

استاندار مازندران در خصوص ضرورت حفاظت از جنگل ها نیز با تاکید بر اهمیت این موضوع، در عین حال گفت: توقف کامل برداشت از جنگل مطرح نیست. ما می توانیم با وجود برخی بهره برداری های ضروری، اقدام به حفظ محیط زیست و جنگل ها و منابع طبیعی کنیم. از سویی ظرفیت های خوبی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در جنگل ها نظیر پارک های جنگلی داریم که در حال ساماندهی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خسارات برف سال گذشته هنوز هم باقی است، گفت مسایل ساختمانی تا حدی جبران شده اما آسیب بخش کشاورزی هنوز باقی است. دولت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات کشاورزان آسیب دیده تصویب و آن را به بانک ها ابلاغ کرده است. موضوع استمهال بدهی ها را نیز پیگیری می کنیم.

فلاح افزود: در دنیا دولت ها در قبال این خسارت ها کمک مستقیم ندارند و از طریق سیستم بیمه این مشکلات را حل می کنند. باید در قراردادهای بیمه موضوع برف نیز گنجانده شود که این موضوع در حال پیگیری است.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای خرید تضمینی برنج از شالیکاران، گفت: تا کنون بر این اساس ۳۰۰ تن برنج خریداری شده است. قیمت ها نیز باید به گونه ای تعیین شود که بازار ظرفیت داشته باشد.

فلاح با اشاره به واردات بی رویه برنج در ادوار گذشته، گفت: برنج بسیاری در سال های گذشته وارد کشور شده اما دولت تدبیر و امید اقدامی برای واردات برنج نداشته است.

مقام عالی دولت در استان تصریح کرد: در ماه آینده تمام مدیران کل نشستی را با حضور اینجانب در غرب مازندران خواهند داشت و یا اینکه نشست شورای اداری استان را در غرب مازندران برگزار خواهیم کرد

وی با اعلام این مطلب که برخورداری استان مازندران از آب آشامیدنی از استان سیستان و بلوچستان نیز پایین تر است، اظهار داشت: برغم باران فراوان در این استان در بسیاری از حوزه ها در مکان پایین کشوری قرار داریم که باید به درستی به این موضوع مهم پرداخته شود.

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با سیل احتمالی در شهرهای استان مازندران گفت: در بستر رودخانه ها ساخت و سازهایی صورت گرفته که باید این ساخت و سازها برچیده شود زیرا همین بناها باعثایجاد سیل می شود.

فلاح گفت: کارهای اساسی برای بازکردن مسیر رودخانه ها در شهرستان بهشهر که سال گذشته با سیل مواجه شد را آغاز کرده ایم. در کلاردشت نیز به دنبال این هستیم و اعتباراتی نیز از ستاد بحران استان برای این امر اختصاص می یابد که ضروری است مسوولان شهرستان ها پیگیر این موضوع باشند.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت های بالای این استان، گفت دریا به تنهایی می تواند بخش اعظم اشتغال مورد نیاز استان را تامین کند در صورتی که برنامه داشته باشیم اما تا کنون بهره برداری ما از از ۳۷۰ کیلومتر سواحل دریا منفی بوده است.

فلاح جلودار با اشاره به جمعیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان مازندران، میزان ضریب برخورداری مازندران از بودجه کشور برای اولین بار از ضریب جمعیت آن بیشتر شده است هر چند در استان مازندران حدود ۴ هزار پروژه نیمه تمام داریم که سرمایه مردم برای آنها صرف شده و باید تکلیف آنها روشن شود.

وی قدمت برخی پروژه های نیمه تمام استان مازندران را ۳۰ سال ذکر کرد و گفت: تا کنون در این استان از منابع موجود به خوبی استفاده نشده است اما دولت تدبیر و امید که اعتقاد به راستگویی و صداقت دارد و با این رویکرد وارد عرصه شده و این خط را دنبال می کند، به دنبال اولویت دهی به این پروژه ها است. از سویی به عملکرد خود اعتقاد دارد و در مسیر امیدوار کردن مردم حرکت می کند.

استاندار مازندران از تخصیص ۴۷ درصدی بودجه مازندران در سال جاری خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را بکارگرفته ایم تا با استفاده از اعتبارات ملی و استانی بسترهای توسعه مازندران را مهیا نمائیم و برای تحقق این امر به کمک رسانه ها هم نیازمندیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز