خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندارن، در مراسم آغاز به کار طرح سرشماری کشاورزی عمومی مازندران؛

ارتقاء بهره وری، از مهم ترین نتایج طرح سرشماری کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۸۵

حاصل اطلاعات به صورت محرمانه نگهداری خواهد شد و در صورت واقعی بودن، در توسعه بخش کشاورزی به ویژه صادرات و واردات محصولات کشاورزی موثر خواهد افتاد.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در مراسم آغاز اجرای این طرح، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای دوران دفاع مقدس، این هفته پرشکوه را یاد آور ایثارگری ها، مجاهدات و جان فشانی انسان های بزرگی دانست که در راه دین، میهن اسلامی و پیروی از امر ولی فقیه و رهبر خویش تلاش و مجاهده کردند.

به گزارش ایلنا از ساری، فلاح سرشماری عمومی بخش کشاورزی کشور را، زیربنا و اساس برنامه ریزی های کلان کشور در این حوزه دانست و خاطر نشان نمود: ارتقاء بهره وری اقتصادی در بخش کشاورزی، یکی از نتایج مهم و برجسته اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اجرای طرح سرشماری کشاورزی عمومی استان، از ۵ مهر لغایت ۱۸ آبان ماه امسال، یاد آور شد: این آمار محرمانه به مسوولان کمک می نماید تا بر اساس نیازهای واقعی استان و کشور برنامه ریزی نمایند و تصمیمات اصولی و موثر اتخاذ کنند.

رییس ستاد هماهنگی طرح سرشماری عمومی کشاورزی استان، با اعلام این که در دنیا روش های مختلفی برای آمار گیری وجود دارد، ابراز داشت: از جمله این روش ها که در آن به مخاطب و بهره بردار مراجعه می گردد و حاصل آمار گیری بسیار دقیق است، روش سرشماری عمومی است.

استاندار با بیان این که در سالی که گذشت، اقدامات خوبی در تهیه آمارهای مختلف مورد نیاز در استان از سوی معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری صورت گرفته و آمار بخش های مختلف احصا شده است، اذعان داشت: در این طرح نیز این معاونت نزدیک به ۴۰۰ نفر از افراد تحصیل کرده را با برگزاری آموزش های تخصصی لازم، مامور اجرای طرح نمود تا آماری منبعثاز واقعیت های بخش کشاورزی به دست آید و در برنامه ریزی ها موثر واقع شود.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این که با بهره گیری از ظرفیت دهیاران، شوراهای اسلامی و پایگاه های مقاومت بسیج می توان در بخش های مختلف و طرح حاضر به آماری واقعی دست یافت، تصریح کرد: اعتبارات و بودجه این طرح تامین شده است، لیکن چون طرح، طرحی عمومی است باید با هم دلی و هم افزایی طوری عمل کنیم تا گویای اهمیت بخش کشاورزی استان در کشور و برخورداری مازندران از دانش آموختگان و منابع انسانی کار آمد و زمینه های کاری مختلف باشد.

استاندار مازندران، از کشاورزان خواست تا با توجه به اهمیت طرح، اطلاعات را به طور دقیق و درست و واقعی به ماموران اجرای طرح ارایه نمایند و گفت: حاصل اطلاعات به صورت محرمانه نگهداری خواهد شد و در صورت واقعی بودن، در توسعه بخش کشاورزی به ویژه صادرات و واردات محصولات کشاورزی موثر خواهد افتاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به این که ۲۰ درصد از اشتغال استان از بخش کشاورزی تامین و بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی در مازندران تولید می شود، عنوان کرد: سطح زیر کشت استان، ۶۰۰ هزار هکتار، مساحت اراضی باغی و زراعی، ۴۷۰ هزار هکتار و ضریب کشت استان، بیش از ۳/۱ درصد می باشد.

استاندار مازندران بر هم دلی و هم افزایی در مسیر توسعه استان تاکید کرد و بیان داشت: موانع توسعه و شکوفایی مازندران، در همه بخش ها باید برداشته شود و کشاورزی و زیر بخش های آن از محورهای اصلی توسعه استان هستند.

با حضور استاندار مازندران و معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری، مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری، فرماندار مرکز استان و برخی مدیران ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی استان، طرح سرشماری عمومی کشاورزی استان در روستای روستای شرفدارکلای علیای ساری، از امروز ۵ مهرماه، آغاز و تا ۱۸ آبان ماه به پایان خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز