خبرگزاری کار ایران

پژوهشگر برگزیده یونسکو:

سرگذشت بهداد سلیمی در کتاب املای سبز، بازگشت به کهن الگوها است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۳۳۲

پهلوانان نماد های سرزمین ما هستند و در این درس خواستم بگویم می توانیم در محیط کارگری هم شاهد اسطوره ها باشیم و مدرسه و محله بهداد معرفی کردم با توجه به این موضوع که پدرش از قشر کارگری بود و لزوماً پهلوانان نباید پایتخت نشین باشند.

بنیانگذار نظام نوین آموزشی(شهرک الفبا) گفت: آرامش و صلح جهانی حق همه کودکان است و شعار ما دنیای بدور از خشونت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، فردوس حاجیان در مراسم بزرگداشت روزجهانی کودک با بیان اینکه چهار شعار مهم یونسکو عبارتند از دانستن، انجام دادن، دانستن برای زیستن و هم زیستی مسالمت آمیز اظهار داشت: یکی از کارهایی که در مدار قانون انجام می دهیم این است که از حقوق خودمان دفاع کنیم.

وی افزود: مهمترین هدف از برگزاری این مراسم و روز جهانی کودک این است که جامعه پیرامونی و جهانی را متوجه حق و حقوق خانواده ها کنیم واین جامعه می تواند از خانواده شروع شود و به یک جامعه جهانی ختم شود.

وی گفت: امروزه کودکان بسیاری در جهان مورد ازار و اذیت قرار می گیرند و روز جهانی کودک فرصت مناسبی است برای اینکه گوشها و چشمها را به سمت این موجودات عزیز خداوند جلب نماییم.

مبتکر شهرک الفبا به حقوق شهروندی دانش آموزان اشاره کرد و تصریح نمود: اگر حقوق شهروندی را به دانش آموزان آموزش دهیم تا جایی که بتواند در مدرسه حرفش را بزند و نگاه پویا و بالنده داشته باشند هم جسارت در دانش آموزان تقویت می شود و هم قانون مداری را می آموزند.

حاجیان در ادامه خاطر نشان کرد: بعنوان نویسنده کتاب درسی بخوانیم و بنویسیم نظام جدید آموزش و پرورش در کلاس اول و ششم دبستان، امسال در کتاب فارسی سبز و املای سبز چهارم را نوشتم و بنیانگذار نطام املا بجای دیکته هستم.

این مدرس دانشگاه به این کتاب اشاره کرد و افزود: در املای سبز داستان زندگی جهان پهلوان بهداد سلیمی را که درواقع مربوط به یکی از درسهای آزاد این کتاب می باشد نوشتم و یک درس در کتاب چهارم را به بهداد سلیمی و دیگری را به پرفسور ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران اختصاص دادم.

وی با بیان اینکه در این کتاب به زندگی نامه بهداد سلیمی اشاره شد اظهار داشت: بدلیل همشهری بودن با جهان پهلوان سلیمی، حس نوستالوژیک و بازگشت به اقلیم، کهن الگوها و اسطوره های سرزمینم این درس را نوشتم و این بازگشت به اسطوره ها می تواند انسان را به گذشته ای که در ناخوداگاه همه وجود دارد برگرداند و با این دید که در ناخوداگاه مردم مازندران همیشه پهلوانان وجود داشتند.

حاجیان افزود: پهلوانان نماد های سرزمین ما هستند و در این درس خواستم بگویم می توانیم در محیط کارگری هم شاهد اسطوره ها باشیم و مدرسه و محله بهداد معرفی کردم با توجه به این موضوع که پدرش از قشر کارگری بود و لزوماً پهلوانان نباید پایتخت نشین باشند.

نویسنده کتابهای درسی جدید با بیان اینکه توجه به خرده فرهنگها و توجه به زیر شاخه های تمدن می تواند خوانش جامعه شناسانه باشد و اینکه لزوما بخواهیم به خواستگاه مان توجه کنیم ستودنی است زیرا گاهی توجه عمیق به فرهنگ بومی باعثمیشود استعداد های شهرستانی هم کشف و دیده شوند.

وی در پایان گفت: استفاده از پهلوانان و نامداران سراسر ایران در کتابهای درسی، به این منظور بود که می توان در هر کجای کشور با سعی و تلاش به موفقیت رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز