خبرگزاری کار ایران

بابایی در همایش هیئت مدیره کانون کارگری باز نشستگان و مستمری بگیران خراسان رضوی:

بازنشستگی و سالمندی تبلور یک عمر تجربه است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۵۲

بازنشستگی و سالمندی تبلور یک عمر تجربه است و یک ضد ارزش نیست بلکه یک ارزش است اگر جامعه ای در رابطه با مسایل و مشکلات بازنشستگی خود بی توجه باشد در واقع بدین معناست که به آینده ی خود بی اعتناست.

علی بابایی کارنامی گفت: توسعه تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی موجب توسعه مشارکت در روابط کار می شود که این هدف با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بیش از پیش نمایان شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی مازندران در همایش و کارگاه آموزشی اعضای هیئت مدیره کانون کارگری باز نشستگان و مستمری بگیران خراسان رضوی که در بابلسر برگزارشد با بیان اینکه تامین رفاه و توجه به امور معیشتی کارگران را یکی از دغدغه های مهم دولت تدبیر و امید است گفت: برای رفع دغدغه های قشر کارگری کشور در شرایط سخت موجود تا رسیدن به رشد مورد نیاز در اقتصاد کشور نیازمند یک نظام جامع تامین اجتماعی است که بتواند به این قشر از جمله در حوزه بهداشت و درمان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی کار پس از بازنشستگی باید لذت و بهره کافی را از فراغتی که بدست آورده ببرد.

بابایی عنوان کرد: باید با هم اندیشی و همه جانبه گرایی و ایجاد فضای گفت‌وگو بین کارگران و کارفرمایان موانع پیش روی صنعت را برداشته و در یک فضای مناسب رشد و شکوفایی و بالندگی را در کشور گسترش دهیم.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: بازنشستگان خواهان آسایش و امنیت در زندگی خود هستند و انتظار رفاه نسبی را از سازمان خود دارند البته غرض از رفاه نسبی ارائه امکانات وسیع و توجهی تجمل گرایانه نیست بلکه فراهم کردن امکاناتی است که داشتن حداقل آنها به زندگی بازنشستگان آرامش معنوی و مادی می بخشد.

بابایی اضافه نمود: بازنشستگی و سالمندی تبلور یک عمر تجربه است و یک ضد ارزش نیست بلکه یک ارزش است اگر جامعه ای در رابطه با مسایل و مشکلات بازنشستگی خود بی توجه باشد در واقع بدین معناست که به آینده ی خود بی اعتناست.

وی با اشاره به تفکرات تشکیلاتی خانه کارگر به رهبری علیرضا محجوب گفت: تشکیلات خانه کارگرتشکیلات ریشه داری است که بنیانگذار همه نهادهای کارگری و بازنشستگان بوده است و این تشکیلات همواره در چارچوب نظام و ارمانهای مقدس جمهوری اسلامی حرکت کرده است.

بابایی از خانه کارگر استان مازندران به عنوان نهادی تأثیرگذار در عرصه فعالیت های این قشر نامبرد و افزود: حضور جامعه کارگری استان وی را در انجام وظایف محوله تشویق کرده و موجب می شود تا اهمیت خاصی به نقش تأثیرگذار کارگران که خود نیز از بدنه این قشر است قائل شود.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی مازندران اضافه نمود: جامعه کارگری و کارگران مهمترین سرمایه در این عرصه بوده و باید جهت رفع مشکلات این قشر بیش از پیش توجه و چندصدایی میان تشکل های کارگری به طور جدی تر فراهم شود.

وی فعالیت های خانه کارگر را به عنوان نهادی تأثیرگذار در پیگیری مشکلات این قشر و فعالیت های سیاسی آن را اساسی خواند و گفت: فعالیت های این قشر که همواره در چارچوب قانون انجام گرفته را به فال نیک گرفته و امیدواریم با ایفای نقش بیشتر و گسترش ارتباطات آن با کارآفرینان و کارگران شاهد تداوم تاثیرات مثبت فعالیت های آن باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز