خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته مازندران:

نباید شرایط به گونه‌ای باشد که روز به روز فقرا فقیر‌تر شوند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۹۱

انتظار داریم بر خلاف رویه مسئولان سابق از حرف‌هایی که زده می‌شود نتیجه‌ای گرفته شود و دیدارهای تنها به نشست و برخاست ختم نشود.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته مازندران گفت: درحالی سازمان تامین اجتماعی مستمری پرسنل خود را از محل منابع این سازمان همسان سازی کرده که منابع مالی سازمان تامین اجتماعی از حق بیمه تمامی بیمه شدگان و نه فقط پرسنل این سازمان تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری نصراله دریابیگی در نشست با اصحاب رسانه بمناسبت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان با بیان اینکه در نظام اسلامی نباید شرایط به گونه‌ای باشد که روز به روز فقرا فقیر‌تر شوند گفت: باید همواره در جهت رفع تبعیض‌ها گام برداشته شده و در نتیجه آن اقشار آسیب‌پذیر با خیالی آسوده زندگی کنند

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته مازندران تصریح کرد: بسیاری از کارگران بازنشسته در سالیان اخیر مورد کم لطفی و بی‌لطفی قرار گرفته و از بسترهای حمایتی سایر بازنشستگان بی‌بهره مانده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلات کارگران بازنشسته بار‌ها به گوش مسئولین رسانده شده است خاطرنشان کرد: انتظار داریم بر خلاف رویه مسئولان سابق از حرف‌هایی که زده می‌شود نتیجه‌ای گرفته شود و دیدارهای تنها به نشست و برخاست ختم نشود.

دریابیگی با اشاره به عمر چندین ساله کانون‌های کارگران بازنشسته استان و شهرستان‌ها گفت: علی رغم اینکه وجود این کانون‌ها می‌تواند کمک موثری به تعامل بیشتر با بازنشستگان و مستمری‌بگیران و ایجاد رابطه بهتر با سازمان تأمین اجتماعی نماید، ولی هنوز در برخی مشکلات از جمله تأمین محل بازمانده و در مکان‌های استیجاری با صرف هزینه‌های گزاف حضور دارند.

وی افزود: این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی دارای برخی مکان‌های بلااستفاده بوده و می‌تواند در اختیار این کانون‌ها قرار دهد از سویی شاهد هستیم تمامی کانون‌های بازنشستگان کشوری و لشگری از ساختمان‌های مجهز و مستقل بهره‌مند هستند.

دریابیگی به مشکلات ناشی از ارایه برخی خدمات بیمه مکمل و نظارت بر شرکت‌های بیمه گر اشاره کرد و گفت: از زمانی که پرداخت حق بیمه تکمیلی به شرکت‌های طرف قرارداد از سوی خود سازمان صورت می‌گیرد بستر نظارتی بر فعالیت‌های این شرکت‌ها مختل شده و این شرکت‌ها چون طرف حساب با سازمان تأمین اجتماعی هستند دیگر در برابر کانون‌ها جوابگو نبوده و باید فکری اساسی برای رفع این مشکل به عمل آید.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت بیمه دی در مازندران نسبت به مطالبات بازنشسگان تامین اجتماعی گفت: با بیمه دی برای بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته قرارداد ۳۴ میلیارد تومانی داشتیم که تا دینار آخر تسویه حساب کردیم اما اکنون هشت ماه بعد از اتمام قرارداد، بیمه دی بابت بیمه عمر، بیمارستانی و پاراکلینیکی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به کانون بازنشستگان بدهکار است و پرداخت نمی‌کند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته استان مازندران در ادامه بحثهمسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته را یادآور شد و گفت: امید داریم با توجه به تصویب مجلس و علی رغم پیگیری‌های مکرر جامعه کارگران بازنشسته از سوی رئیس دولت قبلی این موضوع کم کم به فراموشی سپرده نشود.

این کارگر بازنشسته ادامه داد: تامین اجتماعی تاکنون همسان سازی را به بهانه کسری بودجه به تعویق انداخته و از دولت خواسته تا بودجه مستمری بازنشستگان را برای اجرای این قانون تامین کند اما مستمری پرسنل خود را از محل منابع این سازمان همسان سازی کرده است.

وی با بیان اینکه تشکیلات کانون کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران یکی از تشکیلات غیردولتی با ۲۴ شعبه در استان فعال است وتنها در آمدش از طریق حق عضویت اعضا تامین می شود گفت: ۱۳۵ نفر به نمایندگی از طرف ۱۲۰ هزار نفر باز نشسته جامعه کارگری، کانون بازنشستگان رادر شهرهای مختلف استان شکل دادند.

دریابیگی با اظهار این که در تعیین حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران ملاک های قانونی تورم، سبد هزینه خانواده، نقاط مختلف و صنایع مختلف لحاظ نمی شود، گفت: اکنون این افراد با رقم غیر واقعی و زیر ۷۰۰هزار تومان حقوق دریافت می کنند.

وی افزود: شورای عالی کار و شورای عالی تامین اجتماعی در پرداخت حقوق ملاک هایی را برای رفاه حال مستمری بگیران و بازنشستگان در نظر گرفتند که متاسفانه نسبت به آن بی توجهی می شود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته استان مازندران در پایان این نشست خبری از برنامه های متعدد این هفته در مازندران خبرداد ویادآور شد: عطر افشانی گلزار شهدا ساعت ۳۰/۹ صبح شنبه ۲۶ مهر در ملا مجد الدین ساری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران ساعت ۱۰ صبح شنبه، دیدار با استاندار مازندران ساعت ۲ بعداز ظهر همین روز با حضور حدود ۱۵۰ نفر عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان، همایش بزرگ بیش از ۱۰۰۰ نفری جامعه کارگری با حضور مقامات سازمان تامین اجتماعی کشور در بابلسر، دیدار اعضای هیات مدیره کانون با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از جمله برنامه های این هفته برای گرامیداشت سالها خدمات بازنشستگان جامعه کارگری در استان مازندران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز