خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون روستایی بابلسر و فریدونکنار خبر داد:

پیش‌بینی خرید ۲ هزار تن برنج در بابلسر

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۸۸۱

رئیس اداره تعاون روستایی بابلسر و فریدونکنار از پیش‌بینی خرید ۲ هزار تن برنج در بابلسر خبر داد.

رئیس اداره تعاون روستایی بابلسر و فریدونکنار از پیش‌بینی خرید ۲ هزار تن برنج در بابلسر خبر داد.

به گزارش ایلنا از بابلسر، احمد ناصری با اشاره به زمان خرید برنج از ۲۵ شهریور تا ۲۵ آبان اظهار داشت: برنج به عنوان محصول استراتژیکی نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته و در واقع تقویت‌کننده پایه‌های اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به طرح خرید برنج بیان داشت: بعد از تحویل برنج از کشاورزان ابتدا از آن نمونه‌گیری و بعد آنالیز سپس تا ۱۵ درصد افت از کشاورزان تحویل گرفته می‌شود.

ناصری خاطرنشان کرد: حدود هفت نفر از اعضای کمیسیون و سه نفر از افراد باتجربه مامور خرید برنج شهرستان و وظیفه آنالیز محصولی که تحویل انبار می‌شود را بر عهده دارند.

رئیس اداره تعاون روستایی بابلسر و فریدونکنار درباره نحوه پرداخت هزینه به کشاورزان افزود: ابتدا مشخصات کشاورز در سایت نوشته می‌شود سپس با دریافت شماره حساب بانک کشاورزی کشاورز، مشخصات کشاورز در سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی ثبت و کمتر از یک ماه هزینه خرید به کشاورز پرداخت می‌شود.

ناصری از خرید یک‌هزار و ۳۰۰ تن برنج از کشاورزان بابلسر و فریدونکنار خبر داد و گفت: از این میزان ۹۳ تن و ۶۲۸ کیلو شیرودی، یک‌هزار و ۱۶۰ کیلو طارم محلی و ۳۷ تن طارم هاشمی است.

وی پیش‌بینی خرید برنج در این شهرستان را دو هزار تن دانست و ادامه داد: طارم محلی و هاشمی با ۷.۵ درصد افت کیلویی پنج هزار و ۹۰۰ تومان و شیرودی نیز با ۷.۵ درصد افت کیلویی سه هزار و ۴۰۰ تومان است.

این مسئول قیمت خریداری شده برنج این دو شهرستان را هفت میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت و بقیه آن نیز در آینده نزدیک پرداخت می‌شود.

رئیس اداره تعاون روستایی بابلسر و فریدونکنار تصریح کرد: متوسط درصد شکست یا افت منظور شده برای برنج تحویلی حدود ۱۱.۵۸ درصد است که در مقایسه با سایر شهرستان‌ها کمترین افت را داریم.

ناصری بیان داشت: از نظر افت و کیفیت خرید برنج بابلسر رتبه نخست را در تحویل برنج از کشاورزان در استان کسب کرد.

وی با بیان اینکه فروش برنج در سال‌های گذشته یکی از مشکلات کشاورزان بوده است، اظهار کرد: کشاورزان انتظار دارند مبالغ‌شان زودتر پرداخت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز