خبرگزاری کار ایران

فرماندار سوادکوه شمالی:

جشنواره ملی عسل از اول آبان برگزار می شود / مازندران، رتبه پنجم تولید عسل در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۹۹

جشنواره ملی عسل از اول آبان، در محل پل شاهپور شهر شیرگاه با تشکیل نمایشگاهی سه روزه برگزار می شود.

فرماندار سوادکوه شمالی از برگزاری اولین جشنواره ملی عسل در شهر شیرگاه واقع در سوادکوه شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا منصوریان در گفتگویی با بیان اینکه شیرگاه، مهدعسل در استان مازندران می باشد اظهار داشت: همایش عسل از اول آبان به مدت سه ساعت در پل شاپور برگزار می شود.

وی در رابطه با محوریت موضوع همایش بیان کرد: در این همایش به عرصه تولید، گرد افشانی و تغذیه سالم توجه می شود.

منصوریان با اشاره به اینکه افتتاحیه جشنواره عسل در پایان همایش برگزار می شود افزود: این جشنواره دارای اهداف دراز مدت است تا عسل را در کنار مرکبات و برنج به عنوان سوغاتی استان مازندران معرفی کند.

فرماندار سوادکوه شمالی، با تاکید به اینکه سوادکوه در تولید عسل از رتبه خوبی در استان مازندران برخوردار است تصریح کرد: استان مازندران با داشتن ۵۲۰۰ زنبورستان و ۶۰۰۰ نفرشاغل در این بخش با بیش از چهار هزار تن عسل رتبه ۵ کشور را دارا است.

وی یاد آور شد: باید عسل را به عنوان یک غذای سالم و مفید در سبد غذایی مردم معرفی کرد و این امر نیاز به حمایت و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم است.

منصوریان ادامه داد: دراین همایش معاونت اموردام وزارت جهاد کشاورزی، معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران(دفتر برنامه ریزی وبودجه)، سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران(معاونت امور دام)، اتحادیه زنبورداران استان مازندران، اتحادیه زنبورداران کشور، انجمن علمی زنبور عسل و شورا و شهرداری شهر شیرگاه شرکت می کنند.

گفتنی است: جشنواره ملی عسل از اول آبان، در محل پل شاهپور شهر شیرگاه با تشکیل نمایشگاهی سه روزه برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز