خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره کانون کارگری بازنشستگان و مستمریبگیران مازندران:

جامعه کارگری و بازنشستگان هرگز اجازه تعرض به املاک تامین اجتماعی را نخواهند داد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۷۲۲

کارگران و بازنشستگان در شرایط کنونی در زیر خط فقر زندگی میکنند وعلیرغم اینکه در دولت تدبیر و امید گذران می کنیم هر روز شاهد فاصله فقر وغنا هستیم.

نصراله دریابیگی گفت: انقلاب بدون نام امام و مقام معظم رهبری معنای ندارد و تشکیلات کارگری کشور هم بدون نام خانه کارگر وعلیرضا محجوب هم شناسنامه ایی ندارد.

به گزارش ایلنا از بابلسر رئیس هیئت مدیره کانون کارگری بازنشستگان و مستمریبگیران مازندران در همایش بازنشستگان استان مازندران که در محل سالن اجتماعات هتل میزبان برگزار گردید با بیان اینکه کارگران نقش ارزنده ایی در شکل گیری انقلاب داشته اند گفت: قبل ازانقلاب بدستور امام و شهید مظلوم بهشتی شورای اعتصاب شکل گرفت و اولین کسانیکه شریان های حیاتی رژیم ستم شاهی را بستند کارگران شرکت نفت بودند.

وی افزود: کارگران باردیگر در حماسه هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی نقش آفرینی کردند و طی هشت سال جنگ تحمیلی هیچگونه اضافه دستمزدی دریافت نکردند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگری بازنشستگان و مستمریبگیران مازندران با ابراز نگرانی از بی توجهی مسئولین نسبت به وضعیت بازنشستگان امروز و سربازان عرصه تولید دیروز گفت: کارگران و بازنشستگان در شرایط کنونی در زیر خط فقر زندگی میکنند وعلیرغم اینکه در دولت تدبیر و امید گذران می کنیم هر روز شاهد فاصله فقر وغنا هستیم.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با بیان اینکه تامین اجتماعی برای بازنشستگان و کارگران است اظهار داشت: به دلیل سیاست‌های نادرست تحمیل شده، بازنشستگان وکارگران شیرینی عدالت اجتماعی را کمتر چشیده‌اند و انقلاب در مسیر حرکت میکند که صاحبان اصلی به حساب نمی آیند و هرروز عدالت اجتماعی کمرنگ تر میگردد.

وی تصریح کرد: انقلاب برای تقسیم عادلانه ثروت و ایجاد عدالت اجتماعی بوجود آمد و طی سال گذشته در مازندران بیش از هزار نفر بازنشسته فوت کردند که زیر خط فقرزندگی کردند واین مغایر با اصل انقلاب است.

این فعال جامعه کارگری خاطرنشان ساخت: امروز یکی از دغدغه های اصلی جامعه کارگری و بازنشستگی بیان ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت و درمان است.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی سازمانی بین النسلی است ولی متاسفانه در سنوات گذشته حیات خلوت سیاسیون بوده است و دولتی ها که سهم شان در این سازمان سه درصد است بر ۱۰۰درصد این سازمان چمبره زده اند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگری بازنشستگان و مستمریبگیران مازندران افزود: جامعه کارگری و بازنشستگان هرگز اجازه نخواهند داد که ساختاری غیر صاحبان اصلی براین سازمان حکومت و تاخت و تاز نماید.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران اضافه نمود: مشکلات بیمه گران و بازنشستگان به حدی رسیده است که این عزیزان به استقراض افتاده اند و در علم اقتصاد این به تعبیر استثمار است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه اجرای قانون همسان‌سازی حق مسلم این قشر است، تصریح کرد: وضعیت بازنشستگان امروز بسیار نگران ‌کننده است.

دریابیگی گفت: در سال ۸۸ بر اساس بند ۳۹ قانون بودجه مقرر شد دولت به ۲۵ هزار میلیارد ریال، سهام قابل عرضه بورس را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کند، تامین اجتماعی نیز موظف شددر راستای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از محل فروش و سود حاصل، نسبت به مالکیت سهام مذکور از ابتدای سال ۸۸ اقدام کند که تا پایان دولت نهم و دهم این امر اجرایی نشد.

قابل ذکر است در این مراسم علاوه بر خواندن بیانیه ایی از بازنشستگان با دادن لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز