خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار قائم شهر:

ستاد عتبات و عالیات، مجاری مهم و امنی برای دریافت نذورات مردمی می باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۵۲

اداره آموزش و پرورش قائم شهر، ۳۰ میلیون تومان از هزینه احداثصحن مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف را متقبل شد.

معاون فرماندار قائم شهر گفت: هدف از برگزاری گردهمایی خیرین فرهنگ سازی برای این موضوع نیست که ارادت آحاد مردم را نسبت به اهل بیت بیشتر کنیم زیرا این فرهنگ بصورت ذاتی در همه شیعیان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، ایمان پویا مهر در مراسم گردهمایی خیرین شهرستان قائم شهر که به منظور بازسازی عتبات عالیات در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: ستاد عتبات و عالیات مجاری مهم و امنی برای دریافت نذورات مردمی می باشد و کسانی که به امام حسین(ع) عشق و ارادت دارند می توانند از این طریق کمک کنند.

وی ادامه داد: همانطور که صندوق صدقه، راهی مطمئن برای جمع آوری صدقات مردمی است، ستاد بازسازی عتبات و عالیات هم بعنوان مجاری مطمئن معرفی می شود و هرچقدر بتوانیم نیت های خیر مردم در قالب نذورات را ساماندهی کنیم نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.

معاون فرماندار قائم شهر، به گروههایی همچون داعش و وهابیون اشاره کرد و اظهار داشت: این گروههای برخاسته از کفر، با چاپ کتاب، جنایات و عملیات انتحاری، سعی در تخریب مسلمانان و شیعیان دارند و در مقابل ما از شیعیان توقع داریم برای حفظ بارگاه متبرک ائمه اطهار(ع) در عراق هرکاری که می توانند انجام دهند.

در ادامه این مراسم، رییس اداره بازسازی عتبات و عالیات استان مازندران گفت: بازسازی عتبات و عالیات برکتی است که در زمان حیات ما قرار گرفته است و باید از این موقعیت بهترین بهره را ببریم.

اصغری افزود: در زمان حکومت صدام و قبل آن، حرم ائمه معصومین(ع) در کشور عراق، نه تعمیر و نگهداری شده و نه توسعه پیدا کرده و نه خدماتی به آن اضافه شده است و زائرین مشکلات زیادی داشتند.

وی به شأن والای حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: این حضرت از بدو شهادت تا به حال قبری ندارد و مزارش نامشخص است و برای اولین بار صحنی در نجف اشرف در حال احداثاست که بنام این بانوی بزرگوار نامگذاری شده تا هم نام مبارک ام ابیها بصورت جهانی مطرح شود و هم صحن مقدس امیر المومنین توسعه پیدا کند.

رییس اداره بازسازی عتبات و عالیات مازندران به مشخصات این صحن اشاره کرد و تصریح نمود: این صحن دارای ۲۲۰ هزار متر مربع مساحت، ۴۰۰ متر طول، ۱۶۰ متر عرض و در پنج طبقه و به شکل مسجد النبی ساخته می شود.

وی اعلام کرد: مازندران در بازسازی عتبات و عالیات، جز ۵ استان برتر کشور است و از سال ۸۳ تا ۹۲ بصورت مشارکتی فعالیت داشت و کمک ها با توجه به نذورات افراد، پول های جمع آوری شده به حرم هدایت می شد.

اصغری ادامه داد: از سال ۹۲ با پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان مازندران بعنوان پیشتاز در امور بازسازی پروژه ای را در عراق، بعهده بگیریم که در اولین گام، در نجف اشرف ۱۰۰۰ متر از صحن حضرت فاطمه زهرا(س) را در بخش زیارت بعهده گرفتیم که در سال ۹۲ به نام مازندران ثبت شد.

وی با بیان اینکه هزینه این پروژه، بین شهرستانهای استان مازندران، بر اساس جمعیت تقسیم شد که ۱۰۰ متر مربع سهم قائم شهرشد افزود: هزینه هر متر مربع آن ۳ میلیون تومان می باشد و هرکسی این هزینه را بصورت انفرادی یا جمعی تقبل نمود سند افتخار به نام وی صادر می گردد.

رییس بازسازی اداره عتبات و عالیات استان مازندران از تقبل ۱۰۰۰ متر بعدی صحن حضرت فاطمه(س)، ساخت صحن مبارک حضرت زینب کبری(س) و بازسازی حرم مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه(س) بعنوان پروژه های مازندران در سالجاری نام برد.

گفتنی است آموزش و پرورش قائم شهر، ۳۰ میلیون تومان از هزینه احداثصحن مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف را متقبل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز