خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران:

دولت الکترونیک، بهره وری از خدمات را برای شهروندان تسهیل می نماید

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۶۹

دولت در در نظر دارد با پیاده کردن این طرح در کشور، اطلاعات دقیق، سالم و پایداری را در اختیار مردم قرار دهد تا شهروندان با ضریب اطمینان بیشتر از این اطلاعات دسته بندی شده استفاده نمایند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیرکارگروه توسعه دولت الکترونیک استان مازندران گفت: دولت تدبیر و امید در نظر دارد برای شفاف سازی و جلوگیری از فساد اخلاقی، از ظرفیت های موجود در کشور استفاده نماید که یکی از این ابزارهای موجود، استفاده از فناوری اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، یدا… طهماسبی، در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه دولت الکترونیک برای جوامعه توسعه یافته و در حال توسه دو برنامه ارائه داده است اظهار داشت: در جوامع توسعه یافته اطلاعات با رویکرد تجارت و کسب وکار بدست می آید و در جوامع در حال توسعه همانند ایران، چون خدمات از طریق دولت به مردم و بنگاههای اقتصادی ارائه می شود، از رویکرد دولت الکترونیک استفاده می گردد.

وی ادامه داد: دولت الکترونیک نیاز به مکان و ساختمانی خاصی ندارد و در تمام ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی است و بهره وری از خدمات دولتی را برای شهروندان تسهیل می نماید.

طهماسبی دولت الکترونیک را در سه وجه خلاصه نمود و افزود: در این سیستم، سه وجه دولت به دولت، دولت به مردم و بالعکس و دولت به کسب و کار و بنگاهای اقتصادی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران با بیان اینکه این استان با دارا بودن۸۵ درصد ضریب نفوذ اینترنت رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است تصریح کرد: این آمار با توجه به اینکه ضریب کشوری ۴۴/۴۹ درصد است نشان دهنده پتانسیل بالای استان برای توسعه ی دولت الکترونیک می باشد.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد از روستاهای استان مازندران زیر پوشش تلفن همراه و ۷۷ درصد زیر پوشش اینترنت پرسرعت هستند که در این خصوص هم رتبه اول در کشور را کسب نمودیم.

دبیرکارگروه توسعه دولت الکترونیک به کاهش شکاف دیجیتالی در روستاهای ایران در سال۹۳ اشاره کرد و گفت: مازندران بعنوان اولین استانی است که با این شعار، کاهش شکاف دیجیتالی را در روستاها شروع کرد و در حال حاضر در ۲۵۱ روستای مازندران از اینترت پرسرعت بهره مندیم و در نظر داریم تا پایان سالجاری و سه ماهه نخست سال ۹۴، روستاهایی که دارای " ای. دی. اس. ال " پرسرعت هستند را مجهز به سیستم " وای. فای " نماییم.

طهماسبی به شهرستان قائم شهر اشاره کرد و افزود: در این شهرستان بدلیل اینکه اکثر روستاها در پایین دست قرار دارند، به جز یکی دو روستا، مابقی در بحثپوشش تلفن همراه مشکلی ندارند و این شهرستان با توجه به پتانسیل موجود آمادگی اجرایی کردن دولت الکترونیک را دارد.

وی هدف ازاجرای دولت الکترونیک را افزایش سرعت، دقت و کاهش خطا برشمرد و ادامه داد: دولت در در نظر دارد با پیاده کردن این طرح در کشور، اطلاعات دقیق، سالم و پایداری را در اختیار مردم قرار دهد تا شهروندان با ضریب اطمینان بیشتر از این اطلاعات دسته بندی شده استفاده نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز