خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان وکارآفرینان صنعتی بابل در گفتگو با ایلنا:

چالش ثبات مدیریت اشتغال کشور را تحت تاثیر قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۹۸۳

ایجاد اشتغال به توسعه واحدهای تولیدی نیاز دارد و تولید نیازمند سرمایه‌گذاری است؛ بنابراین دولت بهتر است در این راستا از بخش خصوصی حمایت جدی کند.

محمد صادق رمضانپور گفت: نرخ بالای سود بانکی به عنوان یکی از معضلات برای صنعت کشور به حساب می‌آید و با توجه به تلاش دولتمردان برای افزایش تولید و صادرات این افزایش که در قیمت نهایی خود را نشان می‌دهد، توان رقابتی در بازارهای بین المللی را از ما می‌گیرد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان وکارآفرینان صنعتی بابل در گفتگو با ایلنا بیان کرد: نرخ سود سپرده بانکی برای بانکهای خصوصی تا ۳۰ درصد و برای بانکهای دولتی بالای ۲۰ درصد است، این در حالی است که در کشورهای دیگر به طور میانگین ۴ درصد در این باره پرداخت می‌کنند.

این فعال اقتصادی در ادامه اظهار داشت: مسئله بعدی دسترسی سخت به منابع و تسهیلات بانکی است، به بیان دیگر در دستیابی سرمایه در گردش بانرخ و زمان مطلوب با مشکل مواجه هستیم.

وی به بیان پیشنهادی در این باره پرداخت و گفت: دولت باپرداخت سهم صنعت از هدفمندی یارانه‌ها به بانک تخصصی این زمینه و در اختیار قرار دادن این تسهیلات به بنگاههای تولیدی با پتانسیل بالا می‌تواند به بخش صنعت کمک شایان توجهی کند.

رمضانپور با بیان اینکه اشتغال معلول یکسری عوامل دیگر است، اظهار کرد: با فراهم شدن رونق اقتصادی، بهبود فضای کسب‌وکار، اصلاح وضعیت بوروکراسی و بهبود روابط بین‌الملل فضای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود که اشتغال هم در یک رابطه مستقیم با سرمایه‌گذاری به وجود خواهد آمد.

وی افزود: پس از سرمایه‌گذاری، تولید با اشتغال رابطه مستقیم برقرار می‌کند و با ورود تکنولوژی و فناوری‌های جدید به صنعت و رونق تولید، اشتغال ارتقا می‌یابد.

رمضانپور درباره نقش بخش خصوصی در بهبود وضعیت اشتغال بیان داشت: تنها چیزی که زنجیره اقتصاد را در ایجاد اشتغال تکمیل می‌کند، سرمایه‌گذاری است که هم دولت و هم بخش خصوصی باید در راستای اشتغال‌زایی برای جوانان کشور سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان وکارآفرینان صنعتی بابل اضافه کرد: ایجاد اشتغال به توسعه واحدهای تولیدی نیاز دارد و تولید نیازمند سرمایه‌گذاری است؛ بنابراین دولت بهتر است در این راستا از بخش خصوصی حمایت جدی کند.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر بخش خصوصی در بخش اشتغال کشور توانسته سهم بسیاری داشته باشد گفت: دولت هم در وهله نخست برای بهبود وضعیت اشتغال باید فضای اقتصاد کلان را باثبات کند و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهد و این لازمه هماهنگی بیشتر دولت و بخش خصوصی است.

رمضانپورمعتقد است در ایجاد اشتغال‌زایی بخش خدمات فرصت‌های مناسبی در اختیار داریم که اگر به این موضوع به خوبی پرداخته شود، مطمئنا ثبات فضای اقتصاد کلان کشور پابرجا خواهد ماند.

وی همچنین افزود: البته با از بین رفتن تحریم‌ها بحران اشتغال حل خواهد شد، در غیر این صورت اگر نتوانیم ثبات اقتصادی ایجاد کنیم، اشتغال از بحران خارج نخواهد شد.

رمضانپوراظهار کرد: بهتر است برای ایجاد اشتغال از ظرفیت‌های موجود استفاده درست و منطقی کرد تا بخش اشتغال کشور هر چه زودتر از بحران خارج شود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان وکارآفرینان صنعتی بابل با بیان اینکه طی این سال‌ها چالشی به نام عدم ثبات مدیریت اشتغال کشور را تحت تاثیر قرار داده، اظهار کرد: در اقتصاد دولتی یا شبه‌دولتی، عدم مدیریت مشکل‌آفرین است و نمی‌توان کاری را با مدیریت کوتاه‌مدت پیش برد.

رمضانپور در پایان تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از پروژه‌ها در برخی سازمان‌ها چندین سال است که نیمه‌کاره رها شده و بدون سرانجام در پیچ و خم بوروکراسی مانده است در صورتی که می‌تواند با اصلاحات بنیادی، بخش دولتی و شبه‌دولتی از اقتصاد خارج شود و سهم عمده اقتصاد کشور به بخش خصوصی سپرده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز