خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کلارآباد:

نهضت سرخ حسینی پیش‏ نیاز نهضت سبز مهدوی

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۰۵

محبت اهل البیت نمی تواند برخی معاصی را که از سر بی تقوایی انجام می شود را بپوشاند.

امام جمعه کلارآباد گفت: عاشورا ترجمانی از بعثت و غدیر است و نهضت سرخ حسینی(علیه‏السلام) به‏عنوان پیش‏نیازی برای نهضت سبز مهدوی(عج) رقم خورده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان عباس آباد، حجت الاسلام عبدالرحمن سورتیچی در خطبه نماز جمعه این هفته بخش کلار مؤمنین و نماز گزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و در رابطه با نگاه راهبردی به حماسه عاشورا اظهار داشت: عاشورا ترجمانی از بعثت و غدیر است، نقطه آغازی است که با اهداف و انگیزه ‏های مشخص و روشن در سرزمینی به ‏نام کربلا رخ نمود. در تابلو خون‏رنگ کربلا همه فلش‏ها و علامتها به سمت و سوی قله سبز مهدوی(عج) و نهضت و دولت جهانی آخرین وصی رسول‏ خدا(ص)، منتقم آل عبا، مهدی موعود(ارواحنا فداه) جهت یافته است. گویی نهضت سرخ حسینی(علیه‏السلام) به‏ عنوان پیش ‏نیازی برای نهضت سبز مهدوی رقم خورده است.

حجت الاسلام سورتچی خاطرنشان کرد: از زاویه دید عاشورائیان، هدف‏ نهایی این حرکت انقلابی و الهی، طبق کلام وحی «هُو الَذی ارسَلُ رسوله بالهدی و دین الحُق، لِیُظهره عَلی الدین کله» حاکمیت یکپارچه دین حق و دولت عدل الهی با عزت یافتن مستضعفان و مؤمنان و صالحان در عصر ظهور منجی عالم، است و البته در این راستا تحت سایه مجاهدت و مقاومت باید در تکاپوی اصلاح و هدایت امت پیامبر(ص) و ترویج امر به‏ معروف و نهی از منکر و نشر ارزشهای سیره و روش اولیاء خدا بود اما آنچه به‏لحاظ راهبردی در این راستا از اهمیت ویژه برخوردار است، ارائه الگوهایی برای جبهه حق است که امام حسین(علیه‏السلام) بر تارک سرزمین تفتیده کربلا به آن اهتمام ورزید و در قالب برترین اصحاب و یاران، چهره‏ هایی را روکرد که خود می‏ فرماید: «ما أعلَم اصحاباً اُولی و خیراً مِن اصحابی» از زن و مرد تا تمامی اقشار، حتی طفلان شیرخوار و دخترکان خردسال، در جهت تربیت یاران مهدوی، الگوهایی شایسته و کاملی را معرفی می‏فرماید.

حجت الاسلام سورتچی بیان داشت: محبت اهل البیت نمی تواند برخی معاصی را که از سر بی تقوایی انجام می شود را بپوشاند. امام حسین(ع) فرمود: کسانی که حقی از دیگران بر گردن دارند نمی توانند به میدان جنگ بیایند، یعنی بعضی از معاصی گرچه از نظر ما کوچک است، اما این معصیت را شهادت در راه خدا و در رکاب امام حسین(ع) هم نمی تواند بپوشاند.

وی افزود: بنابراین پرهیز از محرمات و ترس از ذات ربوبی در مقابل انجام معاصی، مخصوصا در حق دیگران، حقوق دو جنبه دارد؛ حق الناس و حق الله و رعایت حقوق مستلزم داشتن سجیه قوی تقواست.

امام جمعه کلارآباد با اشاره به عزاداری های اقشار مختلف مردم ولایتمدار در رسای سالار شهیدان و یاران با وفایشان ادامه داد: یعنی که باید همگان از عاشورائیان الهام بگیریم، از طفلان که در روز ششم مادران بالای دست گرفتن تا کودکانی که همراه پدران به هیئت ها آمده اند، جوانانی که از روی صدق و صفا در این مراسم عزا شرکت کردند، بزگتر هایی که از روی آگاهی و معرفت خود را به این سیل خروشان رساندند. همگی باید جزء عاشوراییانی باشیم که به دنبال هدف امام حسین(ع) برای رسیدن به حکومت عدل الهی مهدی موعود است، حرکت کرده و همگی باید در این راهبرد خود را با کربلا و عاشورا بسنجیم و باید بر تلاش خود بیفزایند و با درس ‏آموزی از مکتب عباس(علیه‏السلام) خود را برای قیام آسمانی پرورش دهیم.

وی عزاداری سالار شهیدان در جهان اسلام، را فریاد علیه یزدیان زمان عنوان کرد و گفت: امسال در نوع کشور های اسلامی با تهدید هایی که بسیار هم پر رنگ نشان می داد، هم در فضای مجازی و هم با استفاده از رسانه های گروهی و ماهواره ای در اختیار خیل عظیمی از تروریست ها و اعراب مرتجع ضد شیعه بود، علی رغم برنامه هایی که از قبل چیده بودند تا عزاداری سید الشهداء را کم رنگ نشان دهند اما به عنایت امام حسین(ع) و با توجه به حدیثپیغمبر(ص) وعده آن را دادند هیچ چیز نتوانست مانع عزاداری محبّان اهل ال بیت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز