خبرگزاری کار ایران

استاندارمازندران در جلسه ستاد تنظیم بازار:

بازار مرکبات باید ساماندهی شود / خرید ۲۵ هزار تن مرکبات مازندران و ذخیره سازی برای عید

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۳۳

سازمان تعاون روستایی مازندران ماموریت دارد ۲۵ هزار تن مرکبات مازندران را خریداری و برای شب عید ذخیره سازی نماید و برای انجام این کار مهم از ظرفیت اتحادیه باغداران استفاده کند.

استاندار مازندران که در جلسه ستاد تنظیم بازار استان و در استانداری مازندران سخن می گفت بر ساماندهی دقیق بازار مرکبات و کمک به باغداران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، ربیع فلاح جلودار گفت: انتظار داریم از واردات مرکبات جلوگیری شود تا بازار مرکبات استان دچار مشکل نشود.

وی، تصریح نمود: سازمان تعاون روستایی مازندران ماموریت دارد ۲۵ هزار تن مرکبات مازندران را خریداری و برای شب عید ذخیره سازی نماید و برای انجام این کار مهم از ظرفیت اتحادیه باغداران استفاده کند.

مقام عالی دولت در استان، به وضعیت برنج نیز اشاره کرد و گفت: برنج به عنوان یک محصول مهم و استراتژیک باید از حمایت دولت برخودار باشد و خرید ۲۵ هزار تن برنج از کشاورزان مازندران از اوایل آذر تا کنون اقدام مهمی بود که از سوی دولت و سازمان تعاون روستایی محقق شد ولی انتظار این است تا با پیگیری های مناسب مطالبات کشاورزان در اسرع وقت پرداخت شود.

استاندار مازندران، حمایت از تولید داخلی را گامی مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: ساز و کار حمایت از صنعت و تولید باید اجرایی شود تا تولید کننده متضرر نشود.

در ادامه این جلسه در مورد وضعیت بازار مرغ بحثو تبادل نظر شد و استاندار مازندران از وضعیت قیمت مرغ در روزهای اخیر ابراز نگرانی کرد و گفت: صنعت طیور یکی از مهم ترین بسترهای اشتغال در مازندران است و تنظیم بازار به گونه ای صورت گیرد تا مرغداران متضرر نشوند و کمیته پشتیبانی دام جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار مرغ برنامه مدون و عملیاتی داشته باشد.

فلاح جلودار، با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد مرغ کشور در مازندران تولید می شود، افزود: در پرورش و تولید مرغ رویکرد صادراتی مورد توجه قرار گیرد تا در اینگونه مواقع با مشارکت بخش خصوصی زمینه صادرات مرغ را فراهم نماییم تا بازار با عرضه بسیار زیاد مرغ دچار کاهش قیمت نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز