خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار مازندران:

مقابله با تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز بدون اغماض و قاطعانه صورت می گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۳۵

از فردا راه و شهرسازی در بخش مستقر خواهد شد تا نسبت به آسفالت مورد نیاز مرزن آباد اقدام کند.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به قاطعیت دولت برای مقابله با تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی، گفت: بدون اغماض و قاطعانه با این اقدامات برخورد می کنیم.

به گزارش ایلنا، علی نبیان در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهرستان چالوس و بخش مرزن آباد که با حضور فرماندار این شهرستان و مسوولان بخش در شهرداری مرزن آباد برگزار شد، اظهار داشت: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم خدمات انشعابی آب، برق، گاز و تلفن به ساخت و سازهای غیرمجاز ارایه شود.

وی با تاکید بر اینکه با جدیت با هرگونه تصرف اراضی ملی و کشاورزی برخورد می کنیم، گفت: باید با جدیت رفتار کنیم تا منافع مردم و آیندگان تامین شود زیرا ما در قبال مردم مسوول هستیم.

نبییان تصریح کرد: البته امکان دارد فردی زمین زراعی دارد و قطعه کوچکی از آن را در اختیار فرزندان خود برای ساخت مسکن قرار دهد که در این گونه موارد باید به طور استثنا اقدامی صورت گیرد.

وی در خصوص وضعیت راه های موجود بویژه جاده چالوس هم گفت: جاده چالوس تنها متعلق به مردم این منطقه نیست، بلکه به همه مردم ایران تعلق دارد و باید به صورت ملی دیده شود.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد: این مسیر مشکلاتی دارد که باید با مدیریت مطلوب رفع شود.

نبیان، آزاد راه تهران - شمال را یکی از مواردی دانست که باید پیگیری شود و گفت: به پایان رساندن قطعه چهارم این آزادراه اقدام خوبی بود که البته با موانع و مشکلاتی نیز همراه بوده است.

وی افزود: تونل ۲ یا ۳ این قطعه از آزادراه ریزش دارد که باید تلاش کنیم تا ابنیه بالادست را مرمت کنیم و مانع این ریزش ها شویم. راه وشهرسازی باید از این ریزش ها جلوگیری کند و در صورت ریزش به مرمت آن اقدام کند، اما راه باید بر روی خودروها باز باشد.

معاون امور عمرانی استانداری مازندران، با اشاره به مسوولیت شرکت آزادراه تهران - شمال در مدیریت و رسیدگی به این قطعه از آزادراه گفت: شرکت باید این مسوولیت را بپذیرد. نواقصی وجود دارد که باید رفع شود. وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدیدی که از آزادراه داشته است دستوراتی در این خصوص ارایه کرده است.

وی گفت: یکی از خواسته های بحق مردم استان مازندران این است که محور آزادراه به اتمام برسد و چون این پروژه ملی است از طریق ملی در حال پیگیری است. لااقل باید بتوانیم نواقص قطعه چهارم را رفع کنیم زیرا این نواقص باعثشده نتوانیم استفاده حداکثری از آن داشته باشیم.

نبیان، تصریح کرد: در مسیر جاده کندوان اداره راه و شهرسازی سرویس های لازم را ارایه کرده و مسایل ایمنی را هماهنگی می کند اما در ۲۰ کیلومتر قطعه چهارم آزادراه این موضوع بر عهده شرکت آزادراه تهران - شمال است و رفع حوادثی نظیر ریزش ها نیز در اختیار اداره راه و شهرسازی خواهد بود.

وی، مرزن آباد را بخش مهمی در منطقه غرب مازندران عنوان کرد و گفت: از فردا راه و شهرسازی در بخش مستقر خواهد شد تا نسبت به آسفالت مورد نیاز مرزن آباد اقدام کند.

نبیان، با تاکید بر اینکه برخی از پروژه ها در مرزن آباد نظیر آب باید اعتبار مورد نیاز را در بودجه سال ۹۳ داشته باشد تا اجرایی شود، گفت: بحثمربوط به گاز این بخش را نیز پیگیری می کنیم و درباره مسکن روستایی نیز تفاهماتی داشته ایم که به مرور اجرایی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز