خبرگزاری کار ایران

بازرس عالی مجمع نمایندگان کارگران کشور:

با افزایش دانشگاه، تعداد بیکاران باسواد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۷۴۷

برای دفاع از حق جامعه کارگری، نیازمند فضای زیادی است و دولت باید برای ایجاد این فضا، چاره اندیشی کند.

بازرس عالی مجمع نمایندگان کارگران کشورگفت: برای تحقق حقوق جامعه کارگری باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگارایلنا از ساری، حمید رضا امام قلی تبار، در اولین گردهمایی تشکل های کارگری و بازنشستگی استان در جهت تقویت هم اندیشی در راستای وحدت، انسجام و حفظ منافع ملی در چارچوب قوانین کار و تامین اجتماعی که در اداره کل تعاون برگزار شد اظهار داشت: تحقق حق جامعه کارگری تنها به برگزاری همایش ها و جلسات خلاصه شده که این در حد حرف مانده و به عمل نرسیده است.

عضو مجمع نمایندگان کارگران مازندران ادامه داد: برای دفاع از حق جامعه کارگری نیازمند فضای زیادی است و دولت باید برای ایجاد این فضا، چاره اندیشی کند.

بازرس عالی مجمع نمایندگان کارگران کشور خاطرنشان کرد: قانون کار قانون خوبی است که مشکل اصلی آن وضع نظارتی است.
امام قلی تبار، با بیان اینکه ۹۳ درصد قراردادها به صورت موقت است گفت: تنها ۷ درصد قراردادها به صورت بلند مدت است.

وی، با اشاره به اینکه در دولت های گذشته شاخص های کشور بر مبناء افزایش دانشجویان بوده است که از صد هزار نفر اکنون به ۵ میلیون نفر رسیده است گفت: تعداد بیکاران بی سواد به تعداد بیکاران باسواد افزایش یافته است.

عضو مجمع نمایندگان کارگران مازندران اظهار داشت: نرخ بیکاری در دولت گذشته ۱۴.۷ درصد بوده و در این دولت به ۹ درصد رسیده است درحالی که ۹ درصد خطرناک تر است چراکه فارغ التحصیلان دانشگاهی حاضر به کارگری در حرفه هایی مانند بنایی یا کارهای ساختمانی نمی شوند.

بازرس عالی مجمع نمایندگان کارگران کشور، با بیان اینکه آمار واسطه گران در کشور ما افزایش یافته است گفت: تعداد واسطه گران در دیگر کشورها به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر است در حالی که در ایران ۸۰۰ نفر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز