خبرگزاری کار ایران

پیشکسوت جامعه کارگری و بازنشستگی مازندران:

در جامعه اسلامی کارگران جدا از جامعه کارفرمایان نمی باشند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۹۱۸

کار مفاهیم مختلفی دارد از جمله میتوان به مفهوم اقتصادی، حقوقی، فلسفی، اخلاقی، مادی، اجتماعی و سیاسی آن اشاره کرد.

رئیس انجمن اسلامی کارخانجات مازندران گفت: قانون کار قانونی بیادگار مانده از حضرت امام است که متاسفانه در چند سال اخیر مورد هجمه قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از ساری، محمود خان میرزا در نشست و هم اندشی نهادهای کارگری و بازنشستگی مازندران در ساری با بیان اینکه مشکل قانون کار از عدم اجرای صحیح آن توسط مجریان قانون است گفت: درحقوق اسلام نیز کار به عنوان یک ارزش و فضیلت مورد توجه قرارگرفته و هدف شارع مقدس اسلام از کار تهذیب نفس و تربیت انسان برای سعادت دنیا و آخرت است همچنانکه در قرآن مجید، نهج الفصاحه و احادیثمتعدد خداوند سبحان مؤمنین را به تعلیم و تزکیه نفس، اخلاق و توجه به خودسازی دعوت نموده که اساس آن مبتنی بر کار، کوشش، قسط، عدل، حق وحقیقت است.

عضوهیئت اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران افزود: اهمیت کار و اشتغال و تدبّر در ابعاد و جایگاه آن همواره موضوع مورد توجه محققان بوده و هست.

وی افزود: کار مفاهیم مختلفی دارد از جمله میتوان به مفهوم اقتصادی، حقوقی، فلسفی، اخلاقی، مادی، اجتماعی و سیاسی آن اشاره کرد.

خان میرزا تصریح کرد: درخصوص مفهوم حقوقی کار باید گفت حفظ حقوق و حرمت انسانها با رعایت قواعد اصول حقوقی که امروزه به آنها قوانین و مقررات می گویند تضمین می گردد و لذا از مفهوم حقوقی کار چند اصل و قاعده معتبر استنتاج می شود.

این پیشکسوت جامعه کارگری و بازنشستگی افزود: امروزه در جوامع مختلف دنیا براساس همین مفاهیم میلیونها نفر کارگر اعم از متخصص و نیمه متخصص، ماهر و غیرماهردر انواع کارگاهها براساس معیارها و ضوابط و موازین حقوقی به تناسب کار خود دستمزد یا حقوق دریافت می دارند و نهایتاً در مفهوم اجتماعی کار، صحبت از همکاری و همبستگی بین کارگر و کارفرماست چرا که در جامعه اسلامی کارگران جدا از جامعه کارفرمایان نمی باشد زیرا این دو گروه لازم و ملزوم یکدیگرند به عبارتی ایجاد انگیزه، امنیت و محیط آرام برای کارگران توسط کارفرما با افزایش تولید رابطه مستقیم دارد.

رئیس انجمن اسلامی کارخانجات مازندران اذعان داشت: افزایش تولید علاوه بر عوامل بیرون سازمانی نیازمند آرامش و ایجاد انگیزه در نیروی کار است واین مهم میسر نمیگردد مگر برای اجرای صحیح قانون که هردو طرف براساس آن به انعقاد قرار داد به تفاهم رسیده اند.

وی با بیان اینکه تعیین قواعد صحیح برای کار که یکی از پایه های زندگی بشراست گفت: نقش اساسی در پیشرفت و رفاه جوامع انسانی را کار ایفا می کند و اینجاست که ضرورت با توجه به شرایط خاص در این خصوص بصورت جدی اندیشد تا ظلمی در جامعه کار وتولید اتفاق نیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز