خبرگزاری کار ایران

رییس دادگستری قائمشهر:

حجم عمده پرونده‌های دادگستری قائمشهرمربوط به مطالبات بانکی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۲۳۲

اگر دقت و پیشگیری های لازم اعمال شود وضعیت حقوقی در قائمشهر بدین صورت نبوده و این حجم پرونده در شهرستان وجود نداشت.

رییس دادگستری قائمشهر گفت: مطالبات بانکی بخش زیادی از پرونده‌های دادگستری قائمشهر را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، حجت‌الاسلام سید جواد برهانی در جلسه شورای اداری قائمشهر با تاکید بر رعایت اصل پیشگیری در همه امور اظهار داشت: اگر در همه زمینه‌ها پیشگیری انجام شود این میزان جرم در جامعه اتفاق نمی‌افتد.

وی، ادامه داد: بخش زیادی از پرونده‌های دادگستری شهرستان، از مطالبات بانکی است که بعد از پیگیری مشخص می‌شود که قراردادها یا به درستی تنظیم نشده یا وثیقه لازم در قراردادها و آدرس‌های درست از دریافت‌کنندگان تسهیلات ثبت نشده است.

برهانی، اظهار داشت: در این گونه موارد به علت فقدان آدرس صحیح، متهمان در نهایت از طریق نشر آگهی، دعوت به رسیدگی می‌شوند اما با رای غیابی نمی‌توان به قابلیت اجرایی شدن حکم‌ها مطمئن بود.

رییس دادگستری قائم شهر، با تاکید بر دقت بیشتر از سوی بانکداران افزود: اگر دقت و پیشگیری های لازم اعمال شود وضعیت حقوقی در قائمشهر بدین صورت نبوده و این حجم پرونده در شهرستان وجود نداشت.

برهانی، به تعداد پرونده های ارجایی به دادگستری قائم شهر اشاره کرد و گفت: ماهانه بیش از ۵۰۰ فقره اجرای حکم، اعم از زندان، شلاق و جزای نقدی در شهرستان داریم که در بخش اجرای حکم کیفری است و در بخش اجرای حکم مدنی نیز بیش از ۳ هزار پرونده در دستگاه دادگستری در دست رسیدگی است که همگی مربوط به مشکلات مالی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز