خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه آهن شمال خبرداد:

قطارهای برقی در راه خطوط ریلی شمال

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۶۰

خصوط برقی تهران - مشهد در حال اجرا است و راه اهن شمال هم از سال آینده اجرایی میشود / خطوط ریلی راه آهن شمال در حمل بار و جابهجایی مسافر ۷در صد رشد داشت.

خطوط ریلی راه آهن شمال در حمل بار و جابهجایی مسافر ۷در صد رشد داشت.

به گزارش خبر نگار ایلنا مدیر کل خطوط و سازه های فنی راه آهن کشور در همایش دو روزه معاونان راه آهن کشور در ساری با اشاره به اینکه خطوط برقی راه آهن سال آینده راه اندازی می شود گفت: خصوط برقی تهران - مشهد در حال اجرا است و راه اهن شمال هم از سال آینده اجرایی میشود.

رشیدی با بیان اینکه ظریفیت حمل ونقل بار و جابه جایی مسافر را افزایش دادیم افزود: با مدیریت شبکه ریلی، ایجاد خط دوم ریلی و بهبودو ایمن سازی ریل هاو پل ها، ایجاد حریم ریلی برای عابران و خوردورها و مقاوم سازی پل هادر برابر افزایش بار گیری و جابه جایی مسافراز جدی ترین برنامه های اجرایی این سازمان است.

مدیر کل راه آهن شمال نیز با بیان اینکه اکنون ظرفیت خطوط ریلی مازندران۲ تا ۵/۳ میلیون تن در سال است گفت: با بهره برداری خطوط برقی ظرفیت حمل بار به ۹ تا ۱۰ میلیون تن در سال می رسد.

گران پاشا مقاوم سازی پلها، تونل ها، دو خطه شدن خطوط راه آهن را از برنامه های اجرا شده این اداره کل اعلام و تصریح کرد: با همکاری دانشگاه علم و صنعت، دانشکده راه آهن و مرکز تحقیقات راه آهن کشور سلامت فنی سازه های پل های ورسک، اوریم و کلانتری تأیید شده است.

دبیر همایش معاونان راه آهن کشور با اشاره به اینکه ۸۰ درصد خطوط راه آهن شمال در شهرها، روستاها و زمین کشاورزی است بیان داشت: درسال گذشته ۶کشته براثر برخورد با قطار جا خود را از دست دادن که امسال با ایجاد حریم و دیواره های برای عابران و خودروها موجب شده تصادفات به صفر برسانیم.

وی از آغاز فعالیت خط ریلی اینچه برون از ماه آینده خبر داد و پیش بینی کرد: در این محور ریلی سالانه سه میلیون تن بار به تهران حمل شود.

گران پاشا بااعلام این خبر نسبتبه سال گذشته در حما بار و جابه جایی مسافر ۷ در صد رشد داشتیم.

همایش معاونان راه آهن کشور فردا در اداره کل راه آهن شمال ادامه دارد قرار است قائم مقام مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی نیز حضور یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز