خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی در ساری خبرداد:

احداثشهرک کشاورزی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۶۵۶

قانون شهرک‌های کشاورزی تصویب شده و اساسنامه و بودجه آن ردیف‌دار شده که در آینده مساله شهرک کشاورزی در سطح کشور بخصوص در سطح استان مازندران مستقر خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در کارهای زیربنایی دولت باید به صورت کمک‌های بلاعوض ارائه دهد که این منابع در زمینه آب و خاک وجود دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمود حجتی امروز ۲۹ آبان در بازدید از اراضی زراعی و باغی بخش چهاردانگه ساری در روستای عقه‌خیل اظهار کرد: توسعه باغات سیب با رقم‌های جدیدی که در دنیا معرفی شده است یکی از زمینه‌هایی است که می‌توان در بخش کشاورزی در آن کار کرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید کارهای زیربنایی اراضی در مناطق پایین دست منطقه چهاردانگه انجام شود.

وی افزود: این منطقه با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که از نظر بارش و اقلیم دارد می‌تواند چهره این منطقه را متحول کند.

حجتی تصریح کرد: دولت باید تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در زمینه سیستم‌های آبیاری و استقرار باغات در اراضی شیب‌دار در بالادست و تهیه تامین نهال را پشتیبانی کند.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی مسئول پیگیری عقد قرارداد به اتحادیه باغداران است که بتواند ذخیره‌سازی لازم برای میوه شب عید انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قانون شهرک‌های کشاورزی تصویب شده و اساسنامه و بودجه آن ردیف‌دار شده که در آینده مساله شهرک کشاورزی در سطح کشور بخصوص در سطح استان مازندران مستقر خواهد شد.

وی درباره ذخیره‌سازی میوه شب عید، گفت: نگرانی در این زمینه وجود ندارد و همکاران جهاد کشاورزی معتقدند که میوه بخصوص مرکبات و سیب به اندازه کافی برای ذخیره‌سازی شب عید وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: نگرانی که وجود داشته این بوده که به دلیل سرمازدگی سال گذشته در استان کمبود مرکبات برای ذخیره‌سازی شب عید وجود داشته باشد و بخواهیم از خارج کشور واردات داشته باشیم اما با بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته تولیدات استان جوابگوی نیاز داخل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز