خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور:

قانون کار، در اجرای مفاد مشکل دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۷۶۹

در جامعه کارگری امروز، قراردادهای دائم از بین رفته است و قرار داد پایان کار وجود ندارد زیرا ۹۹ درصد کسانی که از سوی کارگاه‌ها یا شرکت‌ها و کارخانجات مختلف برای بیمه بیکاری معرفی می‌شوند یا کارگاه آنها وجود خارجی ندارد یا نقل مکان کرده اند.

نایب رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: معتقدم قانون کار نیازی به اصلاح ندارد و به جای اصلاح، باید در اجرا قویتر عمل نماییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، هادی ساداتی در همایش ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، با بیان اینکه قانون کار نیازی به اصلاح ندارد و به جای اصلاح، باید در اجرا قویتر عمل نماییم اظهار داشت: برخی از مفاد قانون کار در اجرا مشکل دارد.

وی ادامه داد: در جامعه کارگری امروز، قراردادهای دائم از بین رفته است و قرار داد پایان کار وجود ندارد زیرا ۹۹ درصد کسانی که از سوی کارگاه‌ها یا شرکت‌ها و کارخانجات مختلف برای بیمه بیکاری معرفی می‌شوند یا کارگاه آنها وجود خارجی ندارد یا نقل مکان کرده اند.

ساداتی با بیان اینکه کل کشور متصل به قرارداد موقت شده است، اظهار داشت: اگر مسئولان و تصمیم‌گیران، به جای اصلاح قانون کار آن را به بهترین شکل انجام دهند و راه تخلفات را ببندند، نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.

نایب رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشوراظهار داشت:: تا سال ۹۱، در ازای هر ۶۲ متر متر مربع زیربنا، برای یک نفر و برای هر یک‌صد متر مربع بنا برای یک‌ونیم کارگر هزینه بیمه‌ای را از کارفرما دریافت می‌کردند، هر چند که این مبلغ کفایت می‌کرد اما به مرور زمان کارفرماها معترض شدند و آرام‌آرام این مبلغ برای اماکنی مثل مسجد، مسکن مهر و طرح‌های روستایی مشمول استثنا و ارفاق شد، این قانون در سال ۹۲ متصل به لایحه بودجه می‌شود تا از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در شهرداری‌ها تامین شود.

وی افزود: براساس آمار به دست آمده، سازمان تامین اجتماعی در سال‌جاری از محل صدور پروانه‌های ساختمانی ۳۵۰ میلیارد تومان درآمد داشت که این مبلغ پاسخگوی بیمه ۸۰۰ هزار کارگر بیمه شده از سال ۸۹ تاکنون نیست.

ساداتی به افزایش دو و نیم برابری افزایش پروانه‌های ساختمانی اشاره کرد و تصریح نمود: اگر ۱۲ درصد فعلی به ۱۵ یا ۲۰ درصد برسد، سازمان تامین اجتماعی می‌تواند کارگران بیشتری را بیمه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز