خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی مازندران در گفتگویی با ایلنا:

بانک های خصوصی پایبند به بخشنامه های بانک مرکزی نیستند / گزارشات بانک مرکزی با واقعیت جامعه متفاوت است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۹۸۱

تنها راه بهبود فضای کسب و کار، حفظ اشتغال و رونق اقتصادی بستر سازی مناسب برای جذب سرمایه و حمایت از سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی بخش خصوصی متناسب با ظرفیت های اقتصادی استان است.

غلامرضا عشریه ˈ گفت: بانک های خصوصی پایبند به بخشنامه های بانک مرکزی نیستند.

رییس اتاق بازرگانی مازندران در گفتگویی با ایلنا با بیان اینکه در کنار مشکلات پیش آمده واحدهای تولیدی، مدیران بانک ها نیز باید با سعه صدر و تامل بیشتری در کنار مدیران واحدهای تولیدی باشند، افزود: در حالی که بانک های خصوصی با مجوز بانک مرکزی فعالیت می کنند، در زمانی که به نفع آنهاست بخوبی عمل می کنند و در مواقعی که به ضررشان باشد، تا مرز ضرر رساندن و ورشکسته کردن واحدتولیدی پیش می روند.

این فعال اقتصادی افزود: بانکهای دولتی ۲۷ درصد سود می گیرند و اگر پروندها ی بانک های خصوصی بررسی شود این درصد در بانک خصوصی به بالای ۳۹ درصد خواهد رسید.

عشریه تصریح کرد: بنگاههای اقتصادی انتظاردارد که بانک مرکزی بانک خصوصی را کنترل کند.

باید نگاه مشترک با بانک داشته باشیم و نبایداز متخلفین دفاع نمود

وی با رد اینکه بانکها اعتقاد دارندمعوقات بانکی را نمی توانیم وصول کنیم گفت: بانک ها سندها را در اختیار دارند اما چون سهل الوصول نیست به سراغ ضامنینی می روند که در حال کار و تولید هستند.

رییس اتاق بازرگانی مازندران افزود: باید نگاه مشترک با بانک داشته باشیم و نبایداز متخلفین دفاع نمود.

این فعال اقتصادی اذعان داشت: متاسفانه اکنون همه به دنبال دریافت معوقات از واحدهای تولیدی و صنعتی برای بانک ها هستند و کمتر توجهی به حرف واقعی تولیدکنندگان می شود.

عشریه خاطرنشان کرد: وظیفه همگان حمایت از تولید کنندگان واقعی است وبه دلیل سیاست های غلط به بیکاران زیادی از منابع دولت و از همین سودهایی که به خزانه دولت واریز میشود تسهیلات پرداخت می شود اما با این کار، گره ای باز نمیشود واگرواحدی بسته شود بانک متضرر می شود.

وی گفت: برای برون رفت از مشکلات پیش روی بخش های تولیدی و صنعتی کشور، کاهش حداکثری نرخ سود تسهیلات بانکی ضروری است و در غیر این صورت نمی توان انتظار تولید و حفظ اشتغال را داشت.

رییس اتاق بازرگانی مازندران اظهار داشت: تنها راه بهبود فضای کسب و کار، حفظ اشتغال و رونق اقتصادی بستر سازی مناسب برای جذب سرمایه و حمایت از سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی بخش خصوصی متناسب با ظرفیت های اقتصادی استان است.

گزارشات بانک مرکزی با واقعیت جامعه متفاوت است

وی افزود: من با بانکها مشکل ندارم و از تولید کننده هایی هستم که به معوقات بانکی اعتقاد ندارم اما بعنوان یک تولید کننده که سه سال بعنوان دبیر شورای گفتگوی دولت در استان مشکلات بانکی را تعیین تکلیف می کنم آنچه را که می بینم با آنچه که در گزارشات رییس بانک مرکزی است متفاوت است واز گزارشات روز جامعه ما نیست.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه بانک مرکزی خبر از رشد پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی می دهد گفت: تولید کنندگان ما هر روز بر اثر فشارهای بانکی در حال نابودی هستند و تسهیلات بانکی قفل شده است و اعلام میگردد که در استان مازندران ۲۹۲ میلیارد تومن برای سه ماهه اول سال ۹۳ در نظر گرفته شد این در حالی است که به اتمام سه ماه سوم سالجاری میرسیم هنوز این مقدار جذب نشده است.

وی تصریح کرد: برداشت ما این است که امار تسهیلاتی که مربوط به گذشته است و امروز تعیین و تکلیف میشود را جز پرداختی های امروز محاسبه می کنند که قطعا اگر بانک های استان اماری ارائه می دهداز تعیین و تکلیف پرونده هاست.

امروز خیلی از تولید کنندگان به زندان می روند

عشریه افزود: امروز خیلی از تولید کنندگان به زندان می روند اما این، مشکل بانک را حل نمی کند و منابع بانکی را برگشت نمی دهد.

وی اظهار کرد: یکی از گرفتاری های جامعه ما این است وقتی دستگاه قضایی حکم بر ممنوع الخروجی صادر نمی کند بانکها مستقیم به سمت ثبت مراجعه می کنند و ممنوع الخروجی می گیرند.

این فعال اقتصادی با ابراز نگرانی از اینکه گرفتاری و مشکلات مربوط به تولید گر است و منافع مال بانک است گفت: همانطور که دغدغه رهبر و مسئولین نظام و دولت تدبیر و امید، قدم برداشتن در چهارچوب تدبیر، برای حل مشکلات تولید کنندگان است متاسفانه به تولید گر دید نامحرمی وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران افزود: نباید طوری عمل شود که فکر کنیم بانکها آمدند آرامش و آسایش تولید کندگان را بگیرند ولی متاسفانه شاهد این هستیم که بانکها تولید کنندگان را تکریم نمی کنند و کم نیستند که بانکهای قرض الحسنه ای هستند که ۲۰ میلیون تومان وام می دهند و ۶۰ میلیون تومان از سه ضامن چک می گیرند.

دلیلی نمیشود چون بانک ها پول دارند هر بلایی می تواند در پوشش دادن وام، سر ملت بیاورند

وی با بیان اینکه دلیلی نمیشود چون بانک ها پول دارند هر بلایی می تواند در پوشش دادن وام، سر ملت بیاورند اضافه نمود: در دولت تدبیر و امید محور اقتصادی بر مبنای موازین اقتصادی و بخش خصوصی بوده و به دولت تکیه نشده است، انتظارمیرود دولت به بخش خصوصی میدان بدهد و فضا را در اختیار فعالان اقتصادی قرار بدهد.

عشریه با اعلام اینکه تولیدکنندگان به عنوان سربازان اقتصادی با توجه به شرایط سخت به کمک دولت آمدند افزود: با اینکه فراهم کردن فرصت های شغلی کار دولت است اما با این وجود تولیدکنندگان بخش خصوصی به کمک دولت آمدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز