خبرگزاری کار ایران

مسئول امور بانوان فرمانداری ساری:

خانواده و آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش بسزایی دارند

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۵۹۸

باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سرانه مطالعه در جامعه افزایش یابد.

مسئول امور بانوان فرمانداری مرکز استان گفت: خانواده و آموزش و پرورش عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، بمناسبت هفته کتاب فاطمه رحیمی متکی با همراهی مسئول امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری با حضور در دبستان دخترانه شهید پورقاسم به دانش آموزان کتاب هدیه داد.

مسئول امور بانوان فرمانداری مرکز استان گفت: توجه به کتاب و کتاب خوانی باید با وارد شدن به زندگی مردم، به یک سیره و فرهنگ رایج عمومی، همگانی و فراگیر، تبدیل شود.

وی با بیان اینکه میزان مطالعه یکی از شاخصهای ارزیابی رشد و توسعه هر کشوری است، گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سرانه مطالعه در جامعه افزایش یابد.

رحیمی با اشاره به اینکه دشوارترین وظیفه در اشاعه فرهنگ کتابخوانی بر عهده مدارس و نظام آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: مسئولان باید با برنامه ریزی های صحیح، موانع و مشکلات ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه را در کشور برطرف نمایند.

این کارشناس روانشاسی با تاکید براینکه آشنا شدن و همراه شدن دانش آموز با کتاب در مدرسه اظهار داشت: اگر دانش آموز لذت مطالعه و افزایش معلومات عمومی را درک کند و به کتاب و مطالعه خو بگیرد، در همه عمرش با یار مهربان، یار خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد و روش تربیتی و آموزشی والدین، سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی و محیط خانواده، نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتابخوانی در فرزندان دارد.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری ساری گفت: اگر بخواهیم مشکل سرانه پایین مطالعه در کشور ما حل شود باید از ابتدا فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را در کودکان نهادینه کنیم و نسلی پویا و با مطالعه و با فرهنگ پرورش دهیم.

رحیمی در پایان تاکید نمود: با سرمایه گذار ی بر روی این قشر از جامعه استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… جامعه را میتوان تضمین نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز