خبرگزاری کار ایران

مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

ساماندهی وضعیت بازار گوشت مرغ در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۳۳۶

تشکیل ستاد بحران استان(ویژه تنظیم بازار مرغ)، یکی از اقدامات موثر در این راستا است که به نحو مطلوبی اوضاع را ساماندهی نموده است.

مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ساماندهی وضعیت بازار گوشت مرغ در استان خبر داد.
به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمد علی یدالهی طی گفتگویی در خصوص تنظیم بازار گوشت مرغ در استان اظهار داشت: از آنجایی که از اواسط آبان ماه سال جاری شاهد اُفت قیمت جوجه یکروزه و گوشت مرغ در بازار بودیم، با تشکیل ستاد بحران(ویژه تنظیم بازار گوشت مرغ) در استان و پیگیری های صورت گرفته از سوی استاندار، معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و… تاکنون اقدامات موثری در این رابطه صورت گرفته، به طوری که در حال حاضر قیمت مرغ وضع قبلی برگشته است.

وی تشکیل ستاد بحران استان(ویژه تنظیم بازار مرغ) را یکی از اقدامات موثر در این راستا عنوان داشت که به نحو مطلوبی اوضاع را ساماندهی نموده است.

یدالهی، تصریح نمود: در راستای اجرای مصوبات این ستاد، ۱۲ واحد کشتارگاهی در طی سیزده روز کاری(۲۰/۸ / ۹۳ تا ۲/۹ / ۹۳) طی دو شیفت، یک هزار و ۴۱۶ دستگاه ماشین حمل مرغ معادل سه هزار و ۹۰۰ تن مرغ زنده را تحویل و کشتار نمودند که بسیار اثر بخش بوده و بازار را به سمت تعادل قیمت سوق داده است.

مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با اشاره به نقش اساسی تعداد جوجه یکروزه تولیدی در مقدار جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی و افزایش مقدار تولید گوشت مرغ به منظور تنظیم بازار افزود: در این راستا مقرر گردید در خصوص مشوق های لازم برای تعدیل تولید، گله های مادر بالای ۴۵ هفته حذف و جهت کشتار به کشتارگاه های طرف قرارداد ارسال شوند، همچنین به منظور مدیریت بهینه تولید، پرورش و توزیع در صنعت طیور، تاکنون تعداد ۱۸ گله مرغ مادر گوشتی در مجموع به ظرفیت ۳۵۰ هزار قطعه از گردونه تولید خارج شده و تعداد ۲۴ گله به ظرفیت ۶۴۵ هزار قطعه کشتار گردیدند.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس کاهش جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی و تثبیت آن در مرز هفت میلیون قطعه در ماه های آذر و دی سال جاری برنامه ریزی گردیده افزود: به منظور تداوم حذف گله های مادر بالای ۴۵ هفته نیز مشوق هایی شامل حذف گله با سن کمتر از ۵۰ هفته(۳۰ کیلوگرم نهاده ذرت و سویا به ازای هر قطعه) ۵۵ - ۵۰ هفته(۲۵ کیلوگرم نهاده)، ۵۸ - ۵۵ هفته(۱۵ کیلوگرم نهاده) و ۶۱ - ۵۸ هفته(۸ کیلوگرم نهاده) به صورت مدت دار چهار ماهه توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور تخصیص می یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز