خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران:

بزرگترین اقلیت در جامعه معلولین هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۵۹

با توجه به اضافه شدن سالمندان به اقلیت های جامعه، ۱۸ درصد جامعه نیازمند توجه ویژه هستند که باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: نگاه ترحم آمیز به معلولین در جامعه بسیار تاسف بار است که باید این نگاه ها تغییر کند و به توانمندی آنها در جامعه توجه شود.

به گزارش ایلنا، سید سعید آرام در مراسم زنگ مدرسه در مدرسه استثنایی مرحوم کولاییان که به مناسبت آغاز هفته معلولین برگزار شد با بیان اینکه هر ساله ۱۲ آذرماه مصادف با ۳ دسامبر به عنوان روز جهانی معلولین نامگذاری شده است گفت: این هفته فرصتی است تا توانمندی های این قشر را علی رغم محدودیت و مشکلاتی که دارند ببینیم.

وی ادامه داد: این قشر با همه مشکلات موجود خود نشان می دهند که توانایی و اراده هر کاری را دارند.

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: باید بررسی کنیم که به چه اندازه توانسته ایم برای احقاق حق و ارتقاء زندگی آنها تلاش کرده ایم.

دکتر آرام به مشکلات این افراد در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در جامعه به معلولین با نگرش منفی نگریسته می شود و نگاه آنها بر عدم کارایی و غیر قابل قبول بودن توانایی آنها ست.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ترحم آمیز به معلولین در جامعه بسیار تاسف بار است که باید این نگاه ها تغییر کند و به توانمندی آنها در جامعه توجه شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران ادامه داد: اگر نگاه ها نسبت به معلولین تغییر کند بسیاری از مشکلات این قشر حل می شود.

دکتر آرام تصریح کرد: دست اندر کاران و سیاست گزاران باید در برنامه ریزی های خود توجه جدی به معلولین داشته و بستر را برای شکوفایی استعدادهای انان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه بزرگترین اقلیت در جامعه معلولین هستند گفت: ۱۰ درصد جامعه را معلولین تشکیل می دهند.

مدیر کل بهزیستی مازندران ادامه داد: با توجه به اضافه شدن سالمندان به اقلیت های جامعه، ۱۸ درصد جامعه نیازمند توجه ویژه هستند که باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

آرام به برنامه های هفته معلولین اشاره کرد و افزود: مسابقات ورزشی معلولین در سطح استان، افتتاح نمایشگاه توانمندی معلولین، شب شعر عاشورایی، همایش بزرگ معلولین استان در سالن سید رسول حسینی از برنامه های این هفته است.

وی از تجلیل معلولین برگزیده سال ۹۳ در زمینه های دانشگاهی، اشتغال و ورزشی خبر داد و اظهار داشت: همچنین تجلیل از خانواده های این افراد هم در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل بهزیستی مازندران یادآور شد: ۵۰ هزار معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی مازندران ثبت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز