خبرگزاری کار ایران

مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشورخبر داد؛

تأسیس صندوق سرمایه گذاری بانوان در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۷۹

طلاو سکه های پس اندازی بانوان، سرمایه این صندوق است و توسعه این صندوق در استان های دیگر نیز موردنظر است.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشور با اشاره به اینکه بانوان کشور دارای سرمایه های انباشته شده چون طلا و زیور آلات هستند، گفت: می بایست این سرمایه ها برای سرمایه گذاری اقتصادی بکار گرفته شود.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، فهمیه فرهمند پوردر کارگروه بانوان و خانواده استان مازندران با این تاکید که سرمایه گذاری در امور تولیدی و اقتصادی مطمئنا سود بیشتری را برای افراد به همراه دارد، بیان داشت: بانوان کشورمان باید به این باور برسند که فروش طلاها و سرمایه گذاری آنها می تواند سود و درآمد بیشتری را نصیب آنها کند.

مشاور امور خانواده و بانوان وزیر کشور به برنامه ریزی تاسیس صندوق سرمایه گذاری ویژه زنان در یکی از استان های کشور اشاره و تصریح کرد: طلاو سکه های پس اندازی بانوان، سرمایه این صندوق است و توسعه این صندوق در استان های دیگر نیز موردنظر است.

وی به علاقمندی بانوان برای فعالیت در تعاونی ها بعنوان نقطه قوت در انگیزه این قشر برای کار و فعالیت اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: براساس آمارهای کشوری تمایل بانوان برای راه اندازی و فعالیت در تعاونی ها زیاد است.

فرهمند پور تصریح کرد: زنان کشور با لحاظ کردن نظام سنتی و توجه به حفظ کانون خانواده، فعالیت در تعاونی ها که از نظر مکان و زمان کار انعطاف بیشتری دارند، مورد توجه قرارداده اند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور همچنین به فعالیت تعاونی های خانوادگی و فامیلی بدون ثبت اشاره کرد و گفت: این تعاونی های فعال در زمینه های اقتصادی و تولیدی می بایست ثبت تا از مزایای خدمات این بخش بهره مند شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمیته های کارشناسی کارگروهبانوان استان به زودی شکل میگیرند، اذعان نمود: باید با هم دلی و وحدت از ظرفیت این کارگروه و کمیته های زیرمجموعه در جهت رفع مشکلات بانوان و برآورده نمودن انتظاراتشان بهره گیری شود.

علیرضا یونسی با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان مازندران، افزود: طبق آمارهای رسمی در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۲۰ میلیون مسافر به مازندران سفر کردند که این بازار بسیار خوبی برای شکوفایی اقتصاد استان است.

وی ادامه داد: ایجاد بازارچه های دائمی عرضه محصولات غذایی سنتی و صنایع دستی بانوان می تواند کمک شایانی در جهت استقلال اقتصادی زنان مازندرانی خواهد نمود.

یونسی با اشاره به اینکه در همه نقاط مازندران تولیدات خانگی وجود دارد، تصریح کرد: با تشکیل تعاونی بانوان استان، این فعالیت ها ساماندهی شده و صرفه اقتصادی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز