خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران خبر داد؛

واحدهای تولیدی آلاینده و متخلف محیط زیست به مراجع قضایی معرفی می شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۸۶

ما به دنبال تولید و اشتغال هستیم اما نه در هر شرایطی، رفع مشکل تولید و بیکاری نباید سبب نارضایتی و سلب رضایت مردم شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت: واحدهای تولیدی آلاینده و متخلف در حوزه محیط زیست، به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران، سید مصطفی موسوی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ناحیه صنعتی میرود که در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر برگزار شد با بیان اینکه این ناحیه صنعتی از ابتدا توسط سازمان جهاد کشاورزی مکانیابی گردیده و مسئولیت اداره آن از سال ۸۷ به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات این ناحیه صنعتی، از بدو تأسیس تاکنون، بحثایجاد تصفیه‌خانه بود.

وی صنعت را یکی از نیازها و ضروریات اصلی و سبب رونق تولید و اشتغال در کشور دانست و افزود: در این ناحیه صنعتی برای ۷۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران با اشاره به اینکه در زمان واگذاری ناحیه صنعتی میرود به شرکت شهر‌کهای صنعتی، هیچگونه بودجه و اعتباری تخصیص نیافت بیان داشت: در شروع امر، مبلغ یک میلیارد ریال برای احداثتصفیه‌خانه فاضلاب اختصاص دادیم.

موسوی به اهمیت تصفیه‌خانه فاضلاب ناحیه صنعتی میرود، بدلیل همجواری در کنار دریا و بحثزیست محیطی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما رفع مشکلات زیست محیطی در کنار دریا است.

وی با بیان اینکه صنعت باید در خدمت مردم باشد خاطرنشان کرد: نیاز است شهرکها و نواحی صنعتی مازندران بگونه‌ای اقدام به تولید کنند که مشکلات زیست محیطی را بهمراه نداشته باشد، ما به دنبال تولید و اشتغال هستیم اما نه در هر شرایطی، رفع مشکل تولید و بیکاری نباید سبب نارضایتی و سلب رضایت مردم شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران حفظ رعایت استاندارد زیست محیطی را در ورودی و خروجی تصفیه‌ خانه ها مهم برشمرد و با بیان اینکه باید از تصفیه خانه ها نگهداری کنیم نه بهره برداری، خاطرنشان کرد: پساب را به هر قیمتی وارد تصفیه‌خانه نکنیم، چون سبب آسیب به تصفیه‌خانه و نابودی آن می‌شود.

موسوی با تأکید به اینکه محیط‌زیست موظف است نظارت دوره‌ای بر تصفیه‌خانه‌ها داشته باشند و با بیان اینکه برخی شرکتها در سطح استان برای اینکه مشکلاتشان هویدا نشود خروجی پساب خود را وارد رودخانه می‌کنند که سبب آلودگی محیط زیست می‌شود بیان کرد: ورودی تمامی تصفیه‌خانه‌ها توسط شهرکهای صنعتی و محیط ‌زیست، کنترل و نظارت شده و درصورت مشاهده با مشکلات، با افراد خاطی برخورد می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز