خبرگزاری کار ایران

فرماندار ویژه شهرستان آمل

ازدواج از پایه های حفظ سلامت جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۴۸۵

مسئله ازدواج یکی از مسائل مهم است که باید مورد توجه دولتمردان، مسؤولان فرهنگی و خانواده ها قرار گیرد چراکه در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیری بر پیکره کانون خانواده، جامعه و آینده کشور وارد می شود.

فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: ازدواج می تواند از اشاعه فساد و رفتارهای ناپسندی که از پیامدهای مستقیم عنان گسیختگی غرایز جنسی است جلوگیری کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، غلامحسین شفیع زاده فرماندار ویژه شهرستان آمل درجلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی این شهرستان که با حضور مدیر کل ثبت احوال مازندران و در اطاق کار ایشان تشکیل گردید گفت: مسئله ازدواج یکی از مسائل مهم است که باید مورد توجه دولتمردان، مسؤولان فرهنگی و خانواده ها قرار گیرد چراکه در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیری بر پیکره کانون خانواده، جامعه و آینده کشور وارد می شود.

وی ازدواج را یکی از پایه های حفظ سلامت جامعه خواند وتصریح کرد: ازدواج می تواند از اشاعه فساد و رفتارهای ناپسندی که از پیامدهای مستقیم عنان گسیختگی غرایز جنسی است جلوگیری کند.

شفیع زاده، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ازدیاد جمعیت یادآورشد: باید برای تحقق این امر بستر سازی صورت گیرد تا موانع ومشکلاتی که وجود دارد مرتفع شود.

در ادامه این جلسه، مدیرکل ثبت احوال مازندران، با اشاره به اینکه کار ثبت احوال از صدور شناسنامه فراتر رفته است گفت: برای بدست آوردن آمار دقیق در تمام جهات دستگاه های اجرایی نیازمند آمار دقیق از ثبت احوال هستند.

وی افزود: ما متاسفانه به سادگی از ثبت احوال عبور می کنیم غافل ازاین که تمام رویداد های اجتماعی جامعه اعم از ولادت، وفات، ثبت ازدواج وطلاق و دیگر امور باید از مجرای این اداره عبور کند که می تواند در برنامه ریزی مثمر ثمر باشد.

علی رجبی، با اشاره به این که بالا رفتن آمار طلاق در کشور اسلامی زیبنده نیست بیان داشت: باید برای حل مشکل طلاق وبرطرف کردن مشکلات سد راه ازدواج شورای پیشگیری از طلاق وگسترش ازدواج درمازندران راه اندازی شود تا آمارها را مورد تجزیه وتحلیل قراردهند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران ادامه داد: درجامعه امروزی فقط ۲۰ درصد امکان ازدواج رادارند وتاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص رشد جمعیت نیازمند برنامه ریزی است.

رجبی با بیان اینکه ثبت احوال دست راست تمام دستگاههای اجرایی می باشد یادآورشد: ما باید به دنبال ایجاد سازمان راهبردی باشیم تا افراد را با کارت ملی هوشمند شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد: ما با ایجاد دفاتر نمایندگی در سطح شهرستانها مخالف هستیم و باید به مردم خدمات سریع داده شود وصرف داشتن دفاتر نمایندگی مشکلات راحل نمی کند وفقط اتلاف وقت می شود.

وی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی دادگستری در خصوص طلاق اظهارداشت: ۹۷ درصد طلاق جنبه خانوادگی دارد ومتاسفانه هر طلاق ۳۵ ناهنجاری اعم از اعتیاد، اختلافات، سرقت و دیگر امور رابوجود می آورد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اعلام آمار ۷ ماهه اداره کل ثبت احوال مازندران افزود: تا پایان مهرماه سال جاری جمعیت استان مازندران ۳ میلیون و ۱۵۷ هزار و۵۷۸ نفر می باشد.

رجبی اظهار داشت: ولادت ثبت شده در هر شبانه روز به طور متوسط ۱۲۵ واقعه بوده که ۵/۹۹ درصد آن در مهلت قانونی به ثبت رسیده است وولادت ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/۲ درصد افزایش داشته است و نرخ ولادت ثبت شده استان مازندران ۸/۱۴ در هزار نیز می باشد.

مدیر کل ثبت احوال مازندران همچنین در خصوص آمارازدواج و طلاق اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷ هزار و ۳۴۲ مورد ازدواج و ۴ هزار و ۸۵ مورد طلاق به ثبت رسیده است که بر اساس این آمار در مازندران به طور متوسط در هر شبانه روز ۸۰ واقعه ازدواج و ۱۹ واقعه طلاق ثبت گردیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز